• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99051208573
  • منبع : نمایندگی سمنان

حال این روزهای چنارهای ۳۰۰ ساله میامی سمنان

حال این روزهای چنارهای ۳۰۰ ساله میامی سمنان

ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از مرمت بافت تاریخی میامی واقع در حریم درجه یک کاروانسرا و بهسازی اطراف درختان چنار محور تاریخی عمارت ثبت شده "آقایان" در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

محمد صادق رضویان یکشنبه ۱۲ مرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجر فرش و آزادسازی اطراف درختان کهنسال چنار مسیر کوچه آقایان و اجرای سیم گل و کاهگل بدنه است.

وی هدف از مرمت را حفاظت از آثار ارزشمند و بافت تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی را به سیمای این شهر بخشیده و در همین راستا بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی دارای اهمیت است.

رضویان با اشاره به اینکه مرمت‌های انجام شده در فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی موثر بوده است، گفت: «در روزهای گذشته نیز شهروندان میامی به صورت خودجوش فضای اطراف درختان ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ملی این شهرستان را با هدف ایجاد فضای کافی برای رشد و تنفس ریشه درختان، آزادسازی کردند.»

وی گفت: درختان کهنسال در بافت تاریخی شهر میامی در فاصله کمی از آب‌ انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان ولی عصر (عج)واقع شده‌اند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه این درختان به شماره ۵۴۵ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده‌اند، افزود: این درختان دارای بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال قدمت هستند.

وی یادآوری کرد: شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است و بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha