• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99051208766
  • منبع : نمایندگی مرکزی

فرمانده سپاه روح الله:

جریان عظیم کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی است

جریان عظیم کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی است

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله گفت: جریان عظیم کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی است که خوشبختانه کلیه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان را در یک قرارگاه به طور متمرکز کنار یکدیگر جمع کرده و با وحدت و انسجام کامل حرکت می کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سپاه روح الله، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در سی و پنجمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: مجاهدت هایی که امروز در حوزه های سلامت، بهداشت، درمان و خدمت گزاری مشاهده می کنیم برگرفته از تفکر غنی دفاع مقدس است و نشان می دهد که تفکر و نهضت دفاع مقدس پس از گذشت چهل سال هنوز در کشور زنده و پویاست.

وی افزود: شرایط موجود نشان می دهد آن تفکری که راهگشا و حرکت دهنده در بسیاری از بحران ها و مقاطع حساس است، تفکر دفاع مقدس است، لذا باید به انتقال و تبیین این تفکر ارزشمند به نسل جوان بیش از گذشته باید توجه داشته باشیم.

کریمی گفت: یکی از ابزارهایی که امروز به طور قابل توجهی می تواند در ترویج و تبیین جریان دفاع مقدس تأثیرگذار باشد رسانه در همه ابعاد آن است که خوشبختانه در استان مرکزی رسانه ها در امر تبیین فرهنگ دفاع مقدس پیشتاز هستند.

وی اظهار کرد: رسانه های استان مرکزی بویژه خبرگزاری ها و صدا و سیمای شبکه آفتاب در جریان برگزاری کنگره شهدای استان امتحان خود را به خوبی پس دادند و به طور عملیاتی نشان دادند دغدغه تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را دارند.

کریمی گفت: امروز آن چیزی که رسانه ها باید مورد توجه قرار دهند، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است که یکی از مصادیق آن کنگره شهدای استان است، اگرچه این کنگره عظیم در سال گذشته با موفقیت کامل برگزار شد، اما جریان کنگره شهدای استان و خدمات آن ادامه دارد. جریان عظیم کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی است که خوشبختانه کلیه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان را در یک قرارگاه به طور متمرکز کنار یکدیگر جمع کرده و با وحدت و انسجام کامل حرکت می کنند.

وی افزود: دشمن به خوبی می داند که موفقیت های ملت ایران در مقاطع مختلف برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است، لذا تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این فرهنگ عظیم پای کار آورده و یکی از ابزارهای دشمن رسانه و فضای مجازی است.

کریمی اظهار کرد: در این شرایط و با توجه به توطئه های دشمنان، نقش رسانه ها بسیار حساس است و باید نسبت به توطئه ها و نقشه های دشمنان بسیار حساس باشند. آنها ابتدا باید نقشه ها و راهبردهای دشمنان را به خوبی بشناسند و در جهت خنثی سازی توطئه ها محتوا تولید کنند.

وی گفت: خوشبختانه در حوزه دفاع مقدس و شهدا به برکت کنگره شهدای استان اتفاق خوبی رقم خورد و  آن، ایجاد نهضت جمع آوری اسناد دفاع مقدس بود که به عنوان یکی از دستاوردهای زیرساختی از آن یاد می کنیم و رسانه ها می توانند برای تولید محتوا و خوراک مناسب به این آرشیو جمع آوری اسناد مراجعه کنند.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای فرهنگ دفاع مقدس را تشکیل گروه های جهادی دانست و افزود: خوشبختانه امروز مشاهده می کنیم بسیاری از جوانان در قالب گروه های جهادی به خدمت رسانی مشغول هستند. مقام معظم رهبری در طول دو دهه فعالیت گروه های جهادی و بسیج سازندگی همواره عنایات ویژه ای به آنها داشتند که اوج این عنایات در سال گذشته همزمان با صادر کردن پیامشان به گروه های جهادی رقم خورد.

کریمی گفت: خوشبختانه امروز بسیج سازندگی به یک ظرفیت عظیم برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان در همه ابعاد تبدیل شده و می بینیم در سایر بخش هایی که کشور نیاز دارد گروه های جهادی به خوبی توسط بسیج سازندگی هدایت می شوند.

وی اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد افتخار آفرینی رزمندگان اسلام در چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز بودیم که خوشبختانه این رزمایش با ابتکار بزرگ شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین برای نخستین بار در دنیا برگزار شد که جای تحسین دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha