• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051511089
  • منبع : نمایندگی همدان

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

یک مسئول: جهاددانشگاهی مأموریت‌هایش را بی‌حاشیه به سرانجام می‌رساند

یک مسئول: جهاددانشگاهی مأموریت‌هایش را بی‌حاشیه به سرانجام می‌رساند

ایسنا/همدان معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: جهاددانشگاهی در ۴۰ سال فعالیت خود از سال ۱۳۵۹ تاکنون، با بهره‌گیری از متخصصان متعهد و دلسوز توانسته مأموریت‌های خود را یکی پس از دیگری با موفقیت و بدون حاشیه به سرانجام برساند.

دکتر زهرا اصغری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در آستانه گام دوم انقلاب به نهادی عظیم تبدیل شده که در کنار ۴۰ سال تجربه کار تخصصی، از توان علمی دانشمندان و متخصصان جوان ایرانی بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان فعال و توانمند جهاددانشگاهی در اقصی نقاط کشور، یکی از شواهد گستردگی کار این نهاد عظیم علمی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اجزای مختلف جهاددانشگاهی، کلیت سامان‌مندی را تشکیل می‌دهد که با نگاه مسئله محور می‌تواند بیش از پیش به حل مشکلات جامعه کمک کند.

وی بیان کرد: خبرگزاری‌های توانمند ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی با تکیه بر خبرنگاران شجاع و آگاه خود در سراسر کشور توانسته نظرات و خواسته‌های مردم را بررسی کند و به مشکلات آنها در هر گوشه‌ای از کشور بپردازد و این مشکلات را در پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی که از دانشمندان برتر کشور بهره‌مندند، حل کند.

اصغری ادامه داد: از سوی دیگر، پارک‌های علم و فناوری باید با حضور جوانان با استعداد و خلاق، مسیر پیشرفت و آبادانی را ریل گذاری کنند، مراکز آموزشی جهاددانشگاهی نیز با توجه به گستردگی فعالیت خود، می‌توانند با نفوذ در شهرهای کوچک و روستاها به مرکزی برای استعدادیابی و ترویج علم و فرهنگ در سراسر کشور مبدل شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا یادآور شد: بدون تکیه بر علم و فرهنگ، دستیابی به توسعه اقتصادی ناممکن خواهد بود و توسعه علمی و فرهنگی، راهی طولانی است که دستیابی به آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و کار تخصصی و متعهدانه است.

وی گفت: هر کشوری برای پیشرفت و آبادانی خود نیازمند برنامه ریزی و اجرای طرح‌های طولانی مدت علمی و فرهنگی است، اجرای این گونه طرح‌ها که اکثراً فاقد سود مادی و اقتصادی هستند، برای نهادهای خصوصی و غیردولتی امکان پذیر نیست و سرمایه‌گذارانی که با نگاه اقتصادی به امور می‌نگرند، توجیهی برای ورود به این عرصه پیدا نمی‌کنند.

اصغری ادامه داد: در چنین شرایطی، از نهادهای علمی و فرهنگی مانند جهاددانشگاهی انتظار می‌رود تا با شتاب بیش از پیش در این عرصه فعالیت کرده و راه را برای توسعه علمی فرهنگی و در پی آن پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جامعه باز کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن جهاددانشگاهی باید به امر کشف استعدادها و ظرفیت‌های نهفته جوانان و بهره‌گیری از آن در راستای حل مشکلات امروز و فردای ایران بپردازد.

اصغری اشاره‌ای به ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با جهاددانشگاهی داشت و گفت: دانشگاه محلی را برای فعالیت‌های متعدد، جهاددانشگاهی فراهم کرده است که باید این مجموعه فعالیت خود را در دانشگاه گسترش داده و با پیگیری‌های بیشتر به اجرا برسانند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اظهار کرد: با توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه، هرچه همکاری بیشتری بین دانشگاه و جهاددانشگاهی شکل بگیرد، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha