• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99051914146
  • منبع : منطقه جنوب تهران

یک مسئول:

هیچ واحد تولیدی طی یک سال گذشته در سالاریه ورامین تعطیل نشده است

هیچ واحد تولیدی طی یک سال گذشته در سالاریه ورامین تعطیل نشده است

ایسنا/تهران مدیر عامل شهرک صنعتی سالاریه گفت: در حال حاضر از ۴۰۰ واحد تولیدی بیش از ۲۰۰ واحد فعال و نیمه فعال است و برای ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.

غلامحسین هاشمی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه خبرنگار در حوزه اشتغال و تولید بسیار سنگین است چرا که می تواند در حوزه پیشرفت و ترقی صنعت و چرخه تولید قدم بردارد.

وی افزود: شهرک سالاریه ۵۰۶ هکتار وسعت دارد و طبق آخرین آمار ۴۰۰ واحد زمین واگذار شده است. به همت مدیرعامل شرکت شهرک ها کسری آب این شهرک ۲۰ روز پیش با حفر چاه و اتصال آن به چرخه رفع شده است.

وی در ادامه گفت: شبکه آب رسانی شهرک مربوط به ۲۰ سال پیش بود که که فرسوده شده و این معضل نیز رفع شده است، فشار شبکه توزیع نیز بسیار کم است. در صورت قطع برق بیش از یک ساعت نمی توانیم آب شهرک را تامین کنیم لذا برای رفع این مشکل باید مخزن هوایی به شهرک اضافه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نام گذاری سال به جهش تولید می توانیم با همت و درایت تولیدکنندگان تولید را افزایش دهیم، چرا که شروع به کار واحدهای تولیدی در سال جدید، نشان از جهش تولید است.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو واحد تولیدی که در حوزه پنل های خورشیدی در شهرک اقدام به ساخت و ساز می کنند تا اواخر امسال به چرخه تولید اضافه می شوند و در حال حاضر از ۴۰۰ واحد تولیدی بیش از ۲۰۰ واحد فعال و نیمه فعال است و برای ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما مهم است حفظ محیط زیست شرکت هایی است که بخواهد خط تولید را گسترش دهند، آنها با محیط زیست به مشکل برخورده اند. بیشتر واحدهای پروفیل و فلزی، شیمیایی، نساجی و صنایع تبدیلی با چنین مشکلاتی مواجه هستند.

وی تاکید کرد: این مشکل در ستاد رفع تولید شهرستان چندین بار مطرح شده و با نظر مساعد به تهران نیز ارسال شده؛ متاسفانه شاهد بی تفاوتی در مسئولان در تهران در این زمینه هستیم و نیاز است تا دستگاه ها در تهرای به موضوی ورود کنند.

وی اظهار کرد: واحدهایی در شهرک فعالیت می کنند که برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند و رو به تعطیلی پیش می روند، در حالی که در یک سال گذشته هیچ واحد تولیدی در سالاریه تعطیل نشده است.

وی گفت: مالیات ارزش افزوده ۹ درصد باید از خریدار گرفته شود، متاسفانه به جای این که این ۹ درصد را از خریدار بگیرند، از تولید کننده می گیرند و این امر در زمان فروش نیز مجددا تکرار می شود و از تولید کننده ارزش افزوده گرفته شود.

وی بیان کرد: در قانون مصوبه ای است که یک درصد از اعتبارات ارزش افزوده به شهرک صنعتی اختصاص یابد اما متاسفانه این قانون به درستی اجرا نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha