• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99052014859
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خبر داد

برگزاری بیش از ۴۰ هزار کلاس آنلاین در ۸۵ روز نخست شیوع کرونا

برگزاری بیش از ۴۰ هزار کلاس آنلاین در ۸۵ روز نخست شیوع کرونا

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: در ۸۵ روز ابتدای شروع بیماری و درگیری کشور، بالغ بر ۴۰هزار کلاس آنلاین برگزار کردیم و توانستیم در همان هفته‌های اول مشکلات را برطرف کنیم.

امیررضا نقش امروز (دوشنبه-۲۰ مرداد) در نشست خبری با تبریک عید غدیر خم و روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار به دلیل این که چشم ناظر و گوش شنوای مردم است، مسئولیت اجتماعی بزرگی بر دوش دارد که باید با ورود به مسائل اجتماعی به احقاق حقوق مردم بپردازد.

وی افزود: خبرنگاران می‌توانند کمک حال مدیران باشند تا بتوانند در قبال مسئولیتی که برای جوانان و سایر اقشار جامعه دارند فعالیت کنند و موفقیت کشور را تضمین کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا تهدید بزرگی بود، اما در دل این تهدید توانستیم آن را به فرصت تبدیل کنیم.

نقش ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد هر هفته ۳ هزار و 500 کلاس برگزار می‌شد که با وجود ویروس کرونا و طبق ابلاغ ستاد کرونا به کلاس مجازی و آنلاین تبدیل شد. در ۸۵ روز ابتدای شروع بیماری و درگیری کشور، بالغ بر ۴۰ هزار کلاس آنلاین برگزار کردیم و توانستیم در همان هفته‌های اول مشکلات را حل کنیم و به طور متوسط ۶۰۰ کلاس در روز برگزار می شد.

وی افزود: باید حدود ۵ هزار امتحان در دو مقطع زمانی به صورت مجازی برگزار می کردیم که زیرساخت های آموزش مجازی فراهم و مشکلات را برطرف کردیم و توانستیم یکی از موفق ترین دانشگاه ها در آموزش آنلاین باشیم.

به گزاری ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بیان اینکه در حوزه آموزش های آنلاین در محتوای دیجیتال مشکلاتی وجود داشت، اظهار کرد: ۹۸ درصد کلاس ها به صورت مجازی برگزار شد و این شرایط باعث شد که زیرساخت های آموزش مجازی را تقویت کنیم و در آینده بتوانیم از این زیرساخت آماده استفاده کنیم و در جمع دانشگاه های برخط دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا آشفته شده است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد برای تامین ۹۰درصد از منابع مالی وابسته به شهریه دانشجوها است، از این رو سعی کردیم رشد زیادی در شهریه نداشته باشیم تا خانواده‌ها به مشکل برخورد نکنند.

رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد اظهار کرد: برای کم کردن فشار مالی به خانواده‌ها مهلت سه ماهه پرداخت شهریه دادیم تا چک‌های سه ماه اول سال جاری با تاخیر اقدام به وصول شود.

وی با بیان اینکه تا کنون از سوی منابع دولتی کمکی به دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد نشده، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم از دو قرض‌الحسنه حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار کسب کنیم. همچنین ۲۸۰ میلیارد ریال انواع تسهیلات شهریه دانشجویان پرداخت شد.

نقش در مورد برگزاری کلاس های عملی در دانشگاه گفت: ۵۰ درصد رشته های عملی به شیوه مجازی برگزار شد و مابقی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل ها  برگزار می شود. ۱۳ هزار دانشجو دروس عملی دارند و اول باید تراکم در کارگاه ها کم و بر اساس پروتکل ها باید کمتر از ۱۰ نفر برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha