• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99052517808
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

مودیان مالیاتی مراقب کلاه‌برداران اینترنتی باشند

مودیان مالیاتی مراقب کلاه‌برداران اینترنتی باشند

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مودیان مالیاتی مراقب شگرد کلاه‌برداران در فضای مجازی باشند تا متضرر نشوند.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد شیاد از طریق ایجاد سایت‌های جعلی اخذ مالیات و دست‌یابی به اطلاعات کارت‌های بانکی مودیان، اظهار کرد: مودیان مالیاتی مراقب شگرد کلاه‌برداران در فضای مجازی باشند تا متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه برخی از جرایم رایانه‌ای با تکیه بر اصول مهندسی اجتماعی و به‌کارگیری صفحات جعلی به منظور القای تفکر به کاربران در راستای انجام اقدامات موردنظر مهاجمان سایبری انجام می‌شود، افزود: اخیرا مشاهده شده برخی از این جرایم در فضای مجازی توسط ثبت‌کنندگان آگهی در سایت‌هایی همچون دیوار تحت عنوان اخذ مالیات انجام می‌شود، به گونه‌ای که این آگهی‌ها، مودیان مالیاتی را به سایت‌های جعلی پرداخت مالیات هدایت کرده و نهایتا اطلاعات کارت‌های بانکی ایشان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه امور مربوط به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، ادامه داد: بر این اساس، هرگونه واریز مالیات از طریق شیوه‌هایی به جز دستگاه‌های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی و درگاه‌های الکترونیکی اینترنتی سازمان tax.gov.ir یا مراجعه به شعب بانک‌ها، غیرقانونی بوده و حاکی از شگردهای کلاه‌برداری است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، از فعال شدن ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای مودیان خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای همه مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی»، اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش‌افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha