• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99052719992
  • خبرنگار : 50295

«آوای ورزش در همسایگی»؛ طرحی برای ورزش با همسایگان

«آوای ورزش در همسایگی»؛ طرحی برای ورزش با همسایگان

ایسنا/زنجان معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: توسعه سلامت جسمانی افراد از اهداف طرح آوای ورزش در همسایگی است.

شهلا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اجرای طرح «آوای ورزش در همسایگی»، اظهار کرد: این طرح از ۱۸ مردادماه آغاز و تا ۱۳ آبان‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای اولین گروه هدف این طرح، محیطی در نزدیکی محل سکونت انتخاب شده است تا در شرایط کنونی ویروس کرونا در محیطی خارج از باشگاه‌ها و برای تقویت سیستم ایمنی بدن با ورزش همگانی اجرا می‌شود.

این مسئول در رابطه با اهداف این طرح، تصریح کرد: توسعه سلامت جسمانی افراد با ورزش، کاهش خطرات و حذف ترددهای غیرضروری برای مراجعه به فضا یا محیط برای ورزش از اهداف این طرح است.

کاظمی ادامه داد: «آوای ورزش در همسایگی» سه روز در هفته به مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های اجتماعی با اهالی مجتمع‌های مسکونی انجام می‌شود. تاکنون در ۷ مجتمع مسکونی اجرا شده و اگر استقبال شود، اجرای این طرح را به ۲۰ مجتمع مسکونی افزایش خواهیم داد.

این مسئول با بیان اینکه این طرح برای بانوان و آقایان اجرا می‌شود، عنوان کرد: سعی خواهیم کرد با ارائه محصول همگانی و عمومی (حضور مربی) در مجتمع‌ها و محلات مسکونی برای مشارکت همه افراد در نزدیک‌ترین محل دسترسی و ارائه رایگان، به توسعه فعالیت بدنی با محوریت «آوای ورزش در همسایگی» بپردازیم.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، متذکر شد: به طور کلی برنامه‌های مهم ما توسعه ورزش همگانی در شهرستان، بخش و روستا، توجه به ورزش‌های بومی و محلی روستاییان و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی است که باید زمینه حضور بانوان در آن‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴۸ خانه روستایی نیز برای حضور و استفاده بانوان تجهیز شده ‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha