• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99052921391
  • خبرنگار : 50107

ناظر گمرکات استان:

ترخیص کالاهای وارداتی در خراسان رضوی به طور عادی در حال انجام است

 ترخیص کالاهای وارداتی در خراسان رضوی به طور عادی در حال انجام است

ایسنا/خراسان رضوی ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: ترخیص کالاهای وارداتی در استان خراسان رضوی به طور عادی و معمول در حال انجام است و در مواردی که واردکننده در ترخیص کالا مشکل دارد، درباره آن بررسی و در ستاد تسهیل و ستاد تدبیر استان مطرح، رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌شود.

امید جهان‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان صادرات از گمرکات خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی، میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی چهار ماهه سال 99، معادل 783 هزار تن و به ارزش 427 میلیــون دلار بوده و میـزان واردات استان نیز تقریبا 36 هزار تن و بـه ارزش بالغ بر 99 میلیون دلار است.

وی افزود: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی چهار ماهه سال 99 مثبت و معادل 328 میلیون دلار است.

جهان‌خواه بیان کرد: اقلام عمده صادراتی استان شامل زعفران، مقاطع فلزی، پیه صنعتی مورد مصرف در صنعت صابون‌سازی، مصالح ساختمانی و محصولات پلاستیکی بوده و کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی افغانستان، عراق، هنگ کنگ و ازبکستان است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: اقلام عمده وارداتی نیز شامل پنبه، لوازم یدکی، کاغذ، ماشین‌آلات، کود و گوشی همراه بوده و واردات به امارات متحده عربی، ازبکستان، چین و ترکیه انجام شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت موجودی کالاهای دپو شده و ترخیص آن‌ها از گمرکات استان عنوان کرد: ترخیص کالاهای وارداتی در استان خراسان رضوی به طور عادی و معمول در حال انجام است و در مواردی که واردکننده در ترخیص کالا مشکل دارد، بررسی و در ستاد تسهیل و ستاد تدبیر استان مطرح، رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌شود.

جهان‌خواه با اشاره به وجود مشکل در ترخیص مواد اولیه و ماشین‌آلات از گمرکات در کشور تصریح کرد: کلیه کالاهایی که به گمرک اظهار و تشریفات آن انجام پذیرفته، دارای مجوز ثبت سفارش از وزارت صمت و تایید منشاء ارز از بانک مرکزی هستند که ترخیص می‌شوند و مشکلی در ترخیص اینگونه کالاها نداریم. عمده مشکل واردکنندگان عدم اخذ کد رهگیری از بانک مرکزی است.

کاهش 94 درصدی ارزش صادرات از بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص وضعیت بازارچه‌های مرزی استان گفت: در چهار ماهه سال 99، تقریبا 2254 تن کالا به ارزش تقریبی 814 هزار دلار از بازارچه‌های مرزی استان شامل دوغارون و باجگیران صادر شده است. در مدت مشابه سال قبل نیز انواع کالا بالغ بر 26 هزار و 494 تن به ارزش تقریبی 14 هزار و 225 دلار از بازارچه‌های مرزی صادر شد.

وی اضافه کرد: صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی استان در سال جاری، 91 درصد در وزن و 94 درصد در ارزش نسبت به ارقام مشابه سال گذشته کاهش داشته که این موضوع مرتبط با بسته شدن بازارچه مرزی باجگیران از سوی کشور ترکمنستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha