• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052921952
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

رشد صنعت دفاعی، امنیت پایدار کشور را تضمین کرده است

رشد صنعت دفاعی، امنیت پایدار کشور را تضمین کرده است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با رشد صنعت دفاعی هیچ قدرتی تاب و جرات مقابله و مقاومت در مقابل ایران را ندارد.

سیدعلی آقازاده ۲۹ مردادماه به مناسبت روز صنایع دفاعی با حضور در اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان مرکزی، با اشاره به حضور وزارت دفاع در عرصه های مختلف، اظهار کرد: وزارت دفاع در کنار انجام وظایف و مسئولیت های اصلی خود در زمینه های مختلف و توجه به نیازهای اقتصادی، معیشتی و درمانی پرسنل شاغل و بازنشسته خود فعال است و در این شرایط کرونایی و اقتصادی کشور می طلبد که چتر حمایتی خود را گسترده تر کند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت دفاعی کشور این روزها شرایط غرورآفرینی را رقم زده است، افزود: در یک دوره ای آمریکا هواپیمای مسافربری ایرانی را هدف قرار داد و باعث شهادت ۳۰۰ نفر شد. آن زمان ایران چیزی برای دفاع و پاسخگویی نداشت و تنها در سازمان ملل اعلام شکایت کرد، اما امروز به برکت تلاش نخبگان کشور و وزارت دفاع هواپیمای ۲۰۰ میلیون دلاری و رادارگریز آمریکایی ساقط می شود و این آمریکاست که نمی تواند کاری کند و تنها در مجامع بین المللی شکایت می کند و جرات مقابله با ایران را ندارد و این شرایط معنای واقعی غرور ملی است.

آقازاده با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان صنعت دفاعی و نظامی کشور همه توطئه های دشمن را نقش بر آب می کنند، گفت: امروز ناو آمریکایی در خلیج فارس شبیه سازی شده و هدف موشک های ایرانی قرار می گیرد که مفهوم بسیار مهمی برای دنیا به همراه دارد. آمریکا هیچ مقاومتی نمی تواند بکند، تنها نظاره گر است و در واقع صنعت دفاعی ایران عاملی برای غرور یک ملت است.

وی با اشاره به اینکه اگر آمریکا دست از حمایت برخی کشورهای اطراف بردارد، نظام این کشورها ظرف ۲۴ ساعت از هم می پاشد، بیان کرد: آل سعود پنج سال است که یک کشور بی دفاع و کوچک را با همه توان می کوبد ولی با این همه قدرت نتوانسته است کاری کند چراکه یمنی ها با بومی سازی سلاح ها، در مقابل مجهزترین سلاح های آمریکایی ایستاده اند و این دستاورد بزرگی محسوب می شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع که صنعت کشور نیازمند کمک بوده وزارت دفاع ورود کرده است و شاهد پیشرفت های چشمگیر در صنعت هوا و فضا، دریایی، تولید زیردریایی و موشک هستیم و در این بین ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان جای گرفته است.

وی با اشاره به شرایط تحریمی و اقتصادی کشور شاهد پیشرفت های بسیاری هستیم، تاکید کرد: تحریم ها نه تنها محدودیت نیست بلکه فرصت و برکت است و دستاوردهای بسیاری بابت همین محدودیت ها حاصل شده است. در واقع نیازها فرصتی شده است که امروز هیچ قدرتی نتواند چشم طمع به خاک کشورمان داشته باشند.

آقازاده با اشاره به استراتژی ترامپ در روزهای آغاز به کار خود در آمریکا، افزود: یکی از اهداف ترامپ ضربه به جمهوری اسلامی بود ولی امروز در آستانه انتخابات، آمریکا مسئله مذاکره با ایران مطرح می کند که این حاصل قدرت نظامی و دفاعی ایران است که به شدت از آن هراس دارد چراکه نقطه ضعف خود و نقطه قوت ایران را می داند.

وی اظهار کرد: هر روز شاهد نوآوری در صنعت دفاعی کشور هستیم، موشک های مختلف با بُردها و کاربردهای متنوع ۱۰۰ درصد ساخت داخل و با استفاده از توان بومی ساخته شده اند و این نشان می دهد که ایران به نقطه ای از امنیت رسیده است که قدرت های بزرگ جرات هیچ حرکتی را در مقابل او ندارند. در واقع کشوری که امنیت پایدار داشته باشد به قدرت خود مطمئن است و می تواند برای آینده برنامه ریزی کند.

 استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه از تحریم ها برای ارتقای صنعت دفاعی کشور بهره برده ایم، افزود: مسلما تحریم ها به سایر عرصه ها فشار وارد می کند، اما مردم با هوشمندی و فداکاری از فرصت تحریم ها در مباحث اقتصادی و تولیدی و رفع نیاز استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: ایران امروز یکی از کشورهای درجه اول دنیا در خودکفایی صنعت دفاعی است و امیدواریم با حضور ایران به زودی در صنعت دفاعی خودکفایی کامل اتفاق بیفتد و نه تنها نیاز داخل بلکه نیاز کشورهای دیگر را نیز تامین کند.

آقازاده با اشاره به ماه محرم، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا محرم متفاوتی خواهیم داشت ولی همچنان شور حسینی در بین مردم جاری است و باید برای حفظ جان مردم الزامات را رعایت کرد، به همین دلیل با استفاده از ابزارهایی مانند فضای مجازی و برگزاری مراسم در فضاهای باز می توان بهره برداری مناسبی از این ماه داشت و وزارت دفاع هم می تواند در طرح های مومنانه و تامین بسته های معیشتی حمایت ویژه ای از خانواده خود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha