• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99053022553
  • خبرنگار : 71454

«دل تورو» بازیگران جدید «پینوکیو» را انتخاب کرد

«دل تورو» بازیگران جدید «پینوکیو» را انتخاب کرد

«کیت بلانشت»، «تیم بلیک» و «گرگوی مارن» به پروژه انیمیشن جدید «پینوکیو» ساخته «گیرمو دل تورو» کارگردان مکزیکی برنده اسکار پیوستند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «گرگوری مان» بازیگر نه چندان سرشناسی است که «دل تورو» برای صداپیشگی نقش «پینوکیو» انتخاب کرده و «کیت بلانشت»، «تیم بلیک نلسون» و «فیم ولفهارد» نیز دیگر چهره هایی هستند که به این انیمیشن موزیکال که به سبک استاپ موشن ساخته می شود، اضافه شدند. 

این اولین فیلمی است که «دل‌تورو» پس از ساخت فیلم «شکل آب» برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردانی به سینما می‌آورد، ضمن این که نخستین تجربه ساخت انیمیشن برای این کارگردان صاحب نام مکزیکی محسوب می‌شود. 

در این انیمیشن محصول کمپانی نتفلیکس که از پائیز سال گذشته در آمریکا در حال ساخت است، «دیوید بردلی» بازیگر مجموعه فیلم های «هری پاتر» و سریال «بازی تاج تخت»، صداپیشگی نقش پدر ژپتو را بر عهده دارد و «تیلدا سوئینتون»، «کریستوف والتس» و «جان تورتورو» نیز دیگر بازیگرانی هستند که برای حضور در این انیمیشن فراخوانده شده اند.

«متئو گارونه» فیلمساز ایتالیایی در جشنواره برلین امسال نسخه سینمایی جدید از فیلم «پینوکیو» را رونمایی کرد که «روبرتو بنینی» بازیگر و کارگردان ایتالیایی در آن در نقش پدر ژپتو بازی می کرد. 

«بنینی» پیش از این در سال ۲۰۰۲ فیلمی درباره «پینوکیو» ساخته بود که با بازخوردهای متفاوتی از سوی منتقدان مواجه شد. 

«ماجراهای پینوکیو» نوشته «کالو لورنزینی» با نام مستعار «کارلو کلودی» برای اولین‌بار در سال ۱۸۸۱ و به صورت سریالی در مجله کودکان منتشر شد و در سال ۱۸۸۳ به صورت یک کتاب به چاپ رسید. در سال ۱۹۴۰ نیز کمپانی دیزنی در یک اثر شاهکار این داستان را در قالب یک انیمیشن به سینما آورد و پس از آن نیز تلاش‌های زیادی برای اقتباس سینمایی از این داستان صورت گرفت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha