• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99060301946
  • خبرنگار : 50286

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت و گو با ایسنا:

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم=آغاز زود هنگام موج سوم کرونا در جنوب کرمان

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم=آغاز زود هنگام موج سوم کرونا در جنوب کرمان

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم نسبت به موج سوم کرونا قبل از پاییز در این منطقه هشدار داد. 

دکتر"اصغر مکارم" در گفت و گو با ایسنا ضمن هشدار نسبت به موج سوم کرونا در جنوب کرمان گفت: اگر پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم های محرم رعایت نشوند، شاهد موج سوم کرونا قبل از پاییز در این منطقه خواهیم بود. 

وی از روند کاهشی آمار فوتی ها و مبتلایان به کووید ۱۹ در جنوب کرمان خبر داد و اظهار کرد: موج دوم کرونا با همکاری و ایثار کادر بهداشت و درمان در حال کنترل است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه آمار مرگ و میر کرونا در جنوب کرمان همچنان روند کاهشی دارد افزود: این موضوع نشان از کنترل موج دوم کرونا در جنوب کرمان دارد و امید داریم به عزت عزای امام حسین(ع) و با کمک کادر بهداشت و درمان بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم و آمار مبتلایان و فوتی های این روزها، امیدواری به عبور از موج دوم را تایید می کند. 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مکتب انسان ساز عاشورا و نقش عزاداری سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در حفظ اسلام گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم در از بین بردن ویروس کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است و بر این اساس درخواست داریم، شاگردان و شیفتگان مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم عزاداری ها را بر اساس دستورالعمل های مصوب ابلاغی ستاد کرونا برگزار کنند.

مکارم رعایت شیوه نامه بهداشتی را در ماه محرم از عزاداران حسینی خواستار شد و هشدار داد: اگر مردم در عزاداری های محرم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، قبل از رسیدن، فصل پاییز موج سوم کرونا در منطقه آغاز خواهد شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آمار روزانه جانباختگان در موج دوم کرونا در جنوب استان کرمان گفت:متاسفانه در موج دوم تعداد جانباختگان به ۸ نفر در روز هم رسیده  است که اگر پروتکل‌های بهداشتی در محرم رعایت نشود، ممکن است، شاهد پیک سوم کرونا باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha