• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99060302177
  • خبرنگار : 50228

تیمی که جدی گرفته نشد!

تیمی که جدی گرفته نشد!

ایسنا/خوزستان تیم استقلال ملاثانی با صعود به لیگ دسته یک کشور آن هم با کمترین حمایت مالی و معنوی و امکاناتی در فوتبال ایران شگفتی‌ساز شد و ثابت کرد بدون ستاره و پول هم می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

استقلال ملاثانی کار خود در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور را با تیمی بومی و اتکا بر دانش مربی کاربلدی همچون داریوش هرمزی، مربی بی‌ادعای فوتبال خوزستان آغاز کرد. این تیم از همان ابتدای کار آن چنان مقتدر ظاهر شد که خیلی زود با قرار گرفتن در جمع مدعیان، از این تیم به عنوان بخت اول صعود به لیگ یک نام برده شد.

به گزارش ایسنا، شاگردان هرمزی هفته‌های بسیار در صدر جدول جا خوش کرده بودند و کمتر کسی می‌توانست تصور کند بازی‌های زیبا و دیدنی از تیمی به نمایش گذاشته می‌شود که غوطه‌ور در مشکلات مالی است و حتی هزینه‌های سفرش به استان‌های دیگر با کلی رایزنی و در دقیقه ۹۰ تامین می‌شود.

اما استقلالی‌ها فارغ از تمام مشکلات مالی و امکاناتی، عزم خود را برای صعود به لیگ یک جزم کرده بودند و در نهایت نیز در اولین فصل حضورشان در لیگ دسته ۲ کشور در گروه اول این رقابت‌ها با کسب ۵۲ امتیاز به عنوان تیم اول این گروه موفق به صعود شدند تا ثابت کنند که بدون پول و ستاره هم می‌توان کارهای بزرگ انجام داد و شگفتی‌ساز شد.

در این میان نمی‌توان از تنهایی این تیم در جدال نابرابر با تیم‌های لیگ دویی چشم‌پوشی کرد؛ استقلال در خوزستان، مهد فوتبال کشور چندان از حمایت مسئولان استانی برخوردار نبود و خیلی جدی گرفته نشد و روزهای زیادی را تنها و به سختی پشت سر گذراند. هر چند در هفته‌های اخیر که به نوعی تیم در آستانه صعود قرار گرفت، برخی مسئولان برای این‌که در زمان صعود بتوانند با این تیم عکس یادگاری بگیرند و خود را در این موفقیت دخیل بدانند، تا حدودی پای کار آمدند اما درمجموع حمایت‌ها در شان این تیمِ متعلق به یک شهر محروم نبود.

استقلال ملاثانی روزهای غریبانه‌ای را پشت سر گذراند؛ مثل وقتی که پیراهن نداشتند و عبدالله ویسی برای آن‌ها پیراهن فرستاد یا دیدار با آستارا که با اتوبوس واحد برای بازی رفتند و وقتی اتوبوس هم خراب شد مابقی مسیر تا آستارا را با مینی‌بوس‌ قدیمی طی کردند و حتی چون پول تهیه شام را هم نداشتند، بازیکنان ساندویچ کالباس دو نان خوردند. وضعیت امکاناتی هم بماند که بازی‌های خانگی چند هفته اخیر تیم به دلیل مشکل نور ورزشگاه ملاثانی، علی‌رغم میل باطنی اعضای این تیم در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد تا این نیز نشان دهد که در شهر فوتبالی ملاثانی، جوانان این شهر در شرایطی که مشکلات امکاناتی و مالی بسیار دارند، ورزش می‌کنند.

بالاخره استقلال ملاثانی به لیگ یک صعود کرد و حالا آن‌هایی که خود را باعث این موفقیت می‌دانند، احتمالا چند روزی هم کنار تیم خواهند ماند تا با وعده‌های‌شان بیشتر خودی نشان دهند اما ای کاش استقلال مجددا در این مسیر سخت تنها نماند و مسئولان از همین الان به فکر مهیا کردن شرایط لازم از جمله استادیوم مناسب و اسپانسر قوی برای حضور این تیم در لیگ یکی باشند که فصل گذشته برخی تیم‌هایش برای صعود به لیگ برتر در حد یک تیم لیگ برتری هزینه کردند. استقلال با جوانانش خود را نه تنها به فوتبال خوزستان، بلکه به فوتبال ایران ثابت کرد و حالا این مسئولان خوزستان هستند که باید با حمایت همه جانبه از این تیم به معنای واقعی پای کار بیایند و خود را ثابت کنند تا سرنوشت تلخ استقلال اهواز و استقلال خوزستان این بار برای استقلال ملاثانی تکرار نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha