• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99060504470
  • خبرنگار : 50228

از "گُل سرخ" تا "استقلال ملاثانی" / روایت یک شگفتی

از "گُل سرخ" تا "استقلال ملاثانی" / روایت یک شگفتی

ایسنا/خوزستان مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی با بیان این که طی چند روز آینده برنامه ریزی مان برای حضور در لیگ دسته یک فوتبال آغاز می شود و تمام زوایای کاری را بررسی خواهیم کرد، گفت: با صعودبه لیگ به همه درس دادیم که با ایثار، همدلی و نداری هم می شود به اهداف  بزرگ رسید.

استقلال ملاثانی در اولین حضور خود در لیگ دسته دو فوتبال کشور موفق شد با ۵۲ امتیاز مقام قهرمانی گروه اول این رقابت ها را به دست آورد و به صورت مستقیم راهی فصل جدید رقابت های لیگ دسته یک کشور شود. در حالی این موفقیت حاصل شد که مجموعه‌ای از جوانان برخاسته از منطقه محروم و بی بضاعت ملاثانی با هدایت داریوش هرمزی و با تدبیر و مدیریت خوب مسئولان باشگاه، رقم زننده این شگفتی بودند.

خبرنگار ایسنا در این زمینه گفت‌وگویی با سید سلطان حسینی، مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی داشت. حسینی در این گفت‌وگو به گذشته دور این تیم و چگونگی تشکیل استقلال ملاثانی و روند طی شده آن تا رسیدن به لیگ دسته ۲ کشور و اهداف این باشگاه برای تیم‌داری در لیگ یک پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

از "گُل سرخ" تا "استقلال ملاثانی"

وی با تبریک بابت صعود استقلال ملاثانی به لیگ یک فوتبال کشور و قدردانی از زحمات تمام کسانی که برای رقم خوردن این موفقیت گام برداشتند، اظهارکرد: سال ۶۵ در منطقه ملاثانی تیم های محلاتی در رشته فوتبال مشغول به فعالیت بودند که من هم آن زمان که ۱۳، ۱۴ ساله بودم به دوستان پیشنهاد دادم که یک تیم محلاتی به نام "گُل سرخ" درست کنیم و یادم هست یک دفتر ۴۰ برگ برای حضور و غیاب بازیکنان نیز آماده کرده بودم. آن زمان تعداد نفرات مان به ۸، ۹ نفر رسید که در محله خودمان دو گل کوچک بازی می کردیم. بعد از مدتی قرار شد با یک تیم دیگر از منطقه ملاثانی مسابقه دهیم و کم کم تیم ما رشد پیدا کرد. آن زمان فردی به نام آقای شهابی که هر روز بازی های تیم ما را تماشا می کرد، یک روز به ما گفت برای تیم لباس تهیه می کنم ولی اسم تیم تان را استقلال بگذارید. من اول موافقت نکردم ولی با توضیحاتی که داد، پذیرفتیم که اسم تیم مان از گل سرخ به استقلال ملاثانی تغییر کند. از همین زمان نیز استارت فعالیت های استقلال ملاثانی زده شد.

 از ابتدای تشکیل تیم آرزوهای بزرگی داشتم

مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی با بیان این که من از همان زمان آرزوهای بزرگی برای این تیم داشتم، گفت: استقلال آنقدر رشد کرد که در منطقه ما مطرح شد و مقابل تیم های با قدمتی چون شاهین و الفتح ملاثانی بازی می کرد. فوتبال در ملاثانی ریشه و قدمت بسیار دارد. عشق اهالی ملاثانی فوتبال است و آن زمان نیز بازیکنان مطرح و قدری در سطح استان داشتیم. بازیکنی به نام ابراهیم عامری را در منطقه داشتیم که فوتبالش عجیب بود و در حد اروپایی‌ها بازی می کرد. همچنین علاوه بر این که فوتبالیست های ملاثانی تکنیکی بودند، بسیار با اخلاق هم بودند. به هر حال همراه با استقلال کم کم در مسابقات مختلف شرکت کردیم و تیم مان قوی و منسجم شد و شکل خیلی بهتری به خود گرفت.

اکنون با دیدگاهی فراتر از ورزش کار می‌کنیم

وی عنوان کرد: سال ها گذشت و من به عنوان رییس تربیت بدنی وقت شهرستان ملاثانی انتخاب شدم. آن زمان  نیز به عنوان جوان ترین رییس تربیت بدنی کشور شناخته شدم. در اولین گام، اقدام به تشکیل و پروانه دار کردن تیم های شهرستان و حتی روستاها پرداختم و در واقع انقلابی در فوتبال مناطق مختلف شهرستان شکل گرفت. از همان زمان به فکر حضور تیمی از شهرستان در رقابت های کشوری بودم، هر چند که پذیرش و باور این مهم برای خیلی ها که نگاه بلند مدت نداشتند، سخت بود. از همان زمان استقلال ملاثانی موفق تر به کار خود ادامه داد و آقای حمیدی که اکنون نیز در باشگاه فعالیت دارد، زندگی اش را بدون چشم داشت برای تیم و رسیدن آن به موفقیت گذاشته است. به هر حال از گذشته تا به امروز که استقلال به لیگ یک صعود کرد، کنار تیم بوده ایم اما اکنون با دیدگاه فراتر از ورزش کار می‌کنیم.

صعود استقلال ملاثانی پیام‌های بسیاری دارد

حسینی با بیان این که صعود استقلال پیام های بسیاری دارد، افزود: دیدگاه استقلال ملاثانی این بود که استعداد فوتبالیست های خوزستانی را نشان دهد و با این موفقیت بگوییم که خوزستان هنوز بهترین استعدادهای فوتبال را دارد و خواستیم با این موفقیت این سوال را از مسئولان داشته باشیم که چرا نمی خواهید این استعدادها شکوفا شوند؟ از مسئولان ورزش خوزستان می خواهم کمیته ای تخصصی تشکیل دهند تا به جواب این سوال برسند که چرا خوزستان که مهد فوتبال ایران است، اکنون در شرایط خوبی نیست و چرا این بلا سر آن آمده است؟ نمی دانم مسئولان دلسوزی ندارند یا آن هایی که مسئولیت را عهده دار می شوند، ورزش را دوست ندارند؟ جنگ، اثرات منفی زیادی روی ورزش داشت اما همان زمان نیز بهترین تیم های فوتبال را داشتیم. پس الان که شرایط بهتر شده است، انتظار رسیدگی بیشتری از سوی مسئولان می رود. به هر حال جای سوال است که چرا مسئولان ما نمی خواهند فوتبال و ورزش خوزستان مطرح شود.

امروز استقلال سر قله قرار دارد

وی بیان کرد: استقلال ملاثانی واقعا شگفتی ساز بود و صعود تیم به لیگ یک در مقابل تیم های قدری رقم خورد؛ تیم هایی که شرکت های قدرتمندی از نظر مالی، حامی آن ها بودند. البته اکنون که تیم صعود کرده است نمی خواهم کام هواداران و مردم خوزستان را با بیان مشکلات و سختی های تیم تلخ کنم. مهم این است که امروز استقلال ملاثانی سر قله قرار دارد. ما با یک برنامه ریزی دقیق و مدیریت متفکرانه به موفقیتی رسیدیم که تمام اعضای تیم و هواداران و همچنین هیات فوتبال ملاثانی در آن سهیم بودند. جوانان ما در حالی که با فقر امکاناتی مواجه بودند، نشان دادند که با برنامه ریزی، انسجام، همدلی و وحدت هم می توان به موفقیت رسید. تیم ما با بی پولی و فقر امکاناتی مقابل تیم های دارا و قدر ایستادگی کرد.

بازیکنان استقلال ملاثانی، دانشگاه سیار اخلاق هستند

مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی تاکید کرد: صعود استقلال ملاثانی به لیگ یک اگر به درستی آنالیز و تدریس شود، درس های زیادی دارد. به همه درس دادیم که با ایثار، همدلی و نداری هم می شود به اهداف  بزرگ رسید. ما این پیام را برای فوتبال ایران داشتیم که با نداری می توان درس اخلاق و فرهنگ داد. بازیکنان استقلال ملاثانی یک دانشگاه سیار اخلاق هستند و هرگز از بازیکنانم بی اخلاقی ندیدم. واقعیت این است که اخلاق باید جلوتر از فوتبال، اقتصاد، پول و مسئولیت مان حرکت کند. در هر صورت مسیر موفقیت استقلال ملاثانی یک ساله نبود و این مسیر از سال ۶۵ آغاز شد و اکنون استقلال یک مجموعه فراتر از ورزش شده که می تواند برای همه الگو باشد. پس از این موفقیت نیز چند استان با من تماس گرفتند و گفتند می خواهیم از برنامه هایتان در رسیدن به این موفقیت، بدانیم. حتی یک استان از من خواست که مدیرعاملی باشگاه آن استان را برعهده بگیرم. واقعا همه الان می خواهند از دلایل و عوامل موفقیت استقلال بدانند. همیشه پدیده ها به دلایلی ظهور می کنند که به عنوان یک علم جدید نیز باید تدریس شوند. اکنون همه می خواهند استقلال ملاثانی شوند، استقلالی که نماد جوانان محروم است. هواداران ما نیز ساده، با اخلاق و پاک هستند و همین نیز یکی دیگر از عوامل پیشرفت تیم بود.

بحث مالی در اولویت دوم بازیکنان‌مان بود

وی گفت: در هر صورت استقلال ملاثانی در قالب یک دسته ورزشی یک هویت را معرفی کرد و این بسیار مهم است. همه باید تلاش کنیم که منطقی خودمان را معرفی کنیم. ما از ابتدای راه نیز هدف مان این بود که در اولین فصل حضور در لیگ دسته دو کشور به لیگ یک صعود کنیم و خود من نیز از دو ماه پیش، این موفقیت را برای تیمم متصور بودم زیرا آنقدر تیم مان همدل و منسجم بود و بازی های خوبی ارائه می داد که این مهم قابل پیش‌بینی بود. بازیکنان خیلی قانعی داریم که در شرایط سخت کار کردند. آن‌ها واقعا خوش قلب و جویای نام هستند و بحث مالی در اولویت دوم آن ها قرار داشت و این نیز از عوامل مهم موفقیت استقلال ملاثانی بود.

مسئولان شرایط میزبانی در ملاثانی را فراهم کنند

حسینی درباره تیم داری در لیگ دسته یک فوتبال کشور نیز عنوان کرد: تیم داری واقعا سخت است اما به قول شاعر، "عشق کر و کور می‌کند" و این واقعیت است و حالا ما در این مسیر، عاشق کار کردن و خدمت به جوانان علاقه مند به فوتبال شده ایم. فوتبال و ورزش برای همه یک عشق و هنر است و کار کردن در این حیطه نیز یک فرد عاشق را می خواهد. تا حالا تصمیم بر این است که در لیگ یک شرکت کنیم و از مسئولان انتظار داریم که امکانات لازم از جمله آماده سازی ورزشگاه را برای میزبانی تیم در شهر ملاثانی فراهم کنند. ایمان دارم که ورزش، زیرساخت سلامتی است و امروز هیچ چیزی به اندازه ورزش در سلامتی جامعه تاثیرگذار نیست و حضور تیم استقلال ملاثانی نیز می تواند بسیار به جوانان شهرستان کمک کند. پس از تاسوعا و عاشورا برنامه‌ریزی‌مان برای حضور در لیگ دسته یک کشور آغاز خواهد شد و تمام زوایای کاری را بررسی خواهیم کرد.

وی در ادامه نیز درباره ادامه همکاری با داریوش هرمزی، سرمربی تیم، گفت: ما اصلا او را تنها سرمربی تیم نمی دانیم چرا که او کارهایی فراتر از مسئولیت خود در تیم انجام داد. سعی می کنیم که نگذاریم او از تیم استقلال ملاثانی برود.

به واگذاری سهمیه استقلال ملاثانی فکر نمی‌کنم

مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی در پایان درباره پیشنهادهایی برای خریداری سهمیه تیم در لیگ یک، خاطر نشان کرد: بله، پیشنهادهایی بوده که دو پیشنهاد بسیار جدی است ولی من اصلا به آن ها فکر نمی‌کنم و حضور در لیگ یک را حق ملاثانی و خوزستان می‌دانم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha