• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99060403565
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل زندان های استان اصفهان خواستار شد؛

عزم جدی تر برای بهره برداری از زندان های جدید در خارج از شهرها

عزم جدی تر برای بهره برداری از زندان های جدید در خارج از شهرها

ایسنا/اصفهان مدیرکل زندان های استان اصفهان به تراکم و فرسودگی برخی زندان های استان از جمله زندان های شهرضا، خمینی شهر، زرین شهر، کاشان و زندان مرکزی اصفهان اشاره کرد و خواستار عزم جدی تر برای احداث، تکمیل و بهره برداری از زندان های جدید در خارج از این شهرها شد.

محمود ضیائی فرد در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان که با هدف بررسی مسائل و مشکلات زندان ها و زندانیان در ستاد اداره کل زندان های استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سخت ترین مشاغل در نظام جمهوری اسلامی شغل زندانبانی است و امروز باوجود تمام مسائل و مشکلات موجود، کارکنان زندان های استان ایثارگرانه انجام وظیفه می کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: طی مدتی که ویروس کرونا در کشور و استان اصفهان شیوع پیدا کرده، کارکنان زندان های استان نه تنها دورکاری و مرخصی نداشته اند، بلکه به صورت شیفت های ۲۴ ساعته در زندان ها حضور یافته و انجام وظیفه می کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان، مدیرکل زندان های استان اصفهان افزود: متاسفانه با وجود تمام تلاش های شبانه روزی کارکنان زندان امسال به دلیل نبود اعتبار و بودجه لازم کارکنان از دریافت هرگونه اضافه کاری، پاداش و امور رفاهی محروم بوده و فقط حقوق ماهیانه دریافت کرده اند که به دلیل نوع سختی کار و حضور شبانه روزی ملزم به پرداخت آن هستیم.

ضیایی فرد در ادامه به تراکم موجود در برخی زندان های استان از جمله زندان های شهرضا، خمینی شهر، زرین شهر، کاشان و زندان مرکزی اشاره و تصریح کرد: به دلیل فرسودگی فضای این زندان ها، نیازمند عزم جدی تر جهت احداث، تکمیل و بهره برداری از زندان های جدید در خارج از این شهرها هستیم که باید با تمام توان و تعامل ملی و استانی به سرانجام برسد.

وی در ادامه به وضعیت زندانیان استان اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می دهد حدود ۷۵درصد جمعیت زندانیان استان را افراد کمتر از ۴۴ سال تشکیل می دهند که این سن اوج کارآفرینی و اثربخشی و کارایی آنها در جامعه محسوب می شود، درحالی که حضور این افراد در زندان ها حاکی از انباشتگی مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است که باید مرتفع شود.

ضیائی فرد همچنین به اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در زندان ها پرداخت و خواستار توجه جدی به مسائل حمل و نقل، معیشت، بهداشت و درمان، آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی زندانیان و خانواده های آنان شد.

در ادامه این نشست، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان طی سخنانی از فعالیت ها و تلاش های جهادگونه و ایثارگرانه کارکنان درمان قدردانی کرد و برای پیگیری اعتبارات و مصوبه سال ۹۱ مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون تسری قول مساعد داد.

سید مسعود خاتمی تاکید کرد: حل مشکلات زندان ها پس از مکاتبه استان در کمیته های حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی که دو تن از نمانیدگان مردم استان در آن حضور دارند بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اشتغال هرچه بیشتر مددجویان در زندان ها و کمک به توانمندسازی و خروج آنها از زندان، از نمایندگان استان خواست جهت برون رفت از مشکلات موجود با ارائه طرح ها و قوانین لازم، گره ای از مشکلات زندان ها باز کنند.

در این نشست پیرامون بررسی افزایش اعتبارات و بودجه زندان ها، اجرای قانون تسری ویژه کارکنان مصوب سال ۹۱، رفع مشکلات بهداشتی و درمانی زندانیان و همچنین معیشت، اشتغال و آموزش خانواده های  زندانیان بحث و بررسی شد.

پیش از برگزاری این نشست نیز نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی اصفهان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت زندان اصفهان را بررسی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha