• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99060504833
  • خبرنگار : 50182

دبیر انجمن داروسازان استان:

کرمانشاه 420 "داروساز" دارد/ داروسازِ بیکار نداریم

کرمانشاه 420 "داروساز" دارد/ داروسازِ بیکار نداریم

ایسنا/کرمانشاه دبیر انجمن داروسازان استان کرمانشاه تعداد داروسازان استان را 420 نفر اعلام کرد.

دکتر صابر سالارمند به مناسبت روز داروساز (5 شهریور)  در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وجود 420 داروساز در استان گفت: سالانه فقط در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 40 تا 50 داروساز فارغ التحصیل شده و به این جمعیت اضافه می شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از بیکاری داروسازان دراستان نداشته ایم گفت: با توجه به افزایش سالانه تعداد داروسازان، باید خدمات جدیدی برای آنها تعریف شود.

سالارمند افزود: در حال حاضر 95 درصد داروسازان در داروخانه تمرکز پیدا کرده اند و بهره چندانی از علم ودانش آنها در صنعت داروسازی نبرده ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس استانداردها باید به ازای هر 50 تخت بیمارستانی، یک پزشک داروساز در بیمارستان بکارگیری شود که این استاندارد به هیچ عنوان در کشور رعایت نمی شود.

وی افزود: اگر این استانداردها رعایت شود و همچنین داروسازان به سمت صنایع داروسازی سوق داده شوند، در آن زمان به احتمال زیاد کمبود داروساز هم خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر داروسازان در داروخانه فقط در نقش یک عرضه کننده دارو عمل کرده و مردم از دانش آنها بهره ای نمی برند و این امر از آنجا نشات می گیرد که جایگاه مشخصی برای داروسازان در نظام سلامت تعریف نشده است.

دبیر انجمن داروسازان استان کرمانشاه گفت: همه داروسازان سمت تاسیس داروخانه می روند و سالانه در شهر کرمانشاه 15 درخواست و در هر یک از شهرستانها 10 درخواست مجوز داروخانه داریم و این سوال مطرح می شود که یک شهر یا استان مگر چه تعداد داروخانه نیاز دارد.

وی افزود: بر اساس استانداردها به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت، یک داروخانه نیاز است و در شهر یک میلیون نفری کرمانشاه در حال حاضر 220 داروخانه داریم که به نسبت جمعیت کفایت می کند.

سالارمند خاطرنشان کرد: این دید غلطی است که داروساز فقط باید وارد داروخانه شود و مسئولین بهداشت و درمان باید تلاش کرده و حوزه های خدماتی جدید برای داروسازان تعریف کرده و آنها را به سمت صنعت و بیمارستان ها سوق دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha