• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99061007054
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان اصفهان

افزایش ۲۰ درصدی وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش دما، کم بارشی، خشکی پوشش های گیاهی و وزش بادهای گرم وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان را تشدید کرد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۲ مورد حریق در جنگل های استان به مساحت ۸ هکتار و ۵۰ مورد حریق در مراتع استان به مساحت ۷۰ هکتار اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: علت ۹۰ درصد این حریق ها خطای انسانی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، روشن کردن آتش توسط دامداران، کشاورزان و گردشگران در جنگل ها و مراتع استان را یکی از دلایل وقوع حریق دانست و افزود: رها کردن وسایل و اشیاء براق و بطری ها در طبیعت، خاموش نکردن آتش، هرس نکردن شاخه ها و درختان خشک از باغات و آتش زدن ته مانده زمین های کشاورزی از دیگر عوامل انسانی وقوع حریق است.

وی با اشاره به اینکه وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان معمولا تا مهر و آبان ماه ادامه پیدا می کند، گفت: ۱۰ درصد علت وقوع حریق ها به عامل غیرانسانی و عوامل طبیعی برمی گردد، به طوری که در فروردین امسال بارش خوبی داشتیم که باعث ایجاد رویشگاه های گیاهی شد، اما با شروع فصل تابستان و گرمای هوا این پوشش های گیاهی دچار خزان زودرس و حریق شد.

شیشه فروش با تاکید براینکه خسارت به مراتع و جنگل ها باعث آسیب به اقلیم می شود، تصریح کرد: مرتع برای احیای مجدد لااقل ۳ سال زمان می خواهند، بنابراین باید بیشتر مراقب ذخایر طبیعی استان باشیم.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان در خردادماه امسال ۱ و ۷ دهم درجه سانتی گراد و در مردادماه ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد نسبت به سال قبل افزایش داشت، گفت: افزایش دما، کم بارشی، خشکی پوشش های گیاهی و وزش بادهای گرم، وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان را تشدید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیشترین میزان آتش سوزی های امسال را مربوط به مناطق غرب و جنوب استان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه حدود یکصد هزار هکتار جنگل و ۶ میلیون هکتار مرتع در استان داریم که باید محافظت شود، گفت: برای محافظت از این عرصه های طبیعی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست استقرار بالگرد اطفا حریق مجهز به سبد آب پاش در استان و راه اندازی پایگاه دائمی اطفا حریق در چادگان، سمیرم و فریدونشهر داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha