• پنجشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99061309573
  • خبرنگار : 50181

استاندار عنوان کرد

آمادگی سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه برق در کرمانشاه

آمادگی سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه برق در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از آمادگی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های برق در کرمانشاه خبر داد.

هوشنگ بازوند در آیین افتتاح واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو که امروز (۱۳ شهریور) به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، از افتتاح سه پروژه مهم برق و آب در استان کرمانشاه طی ۶۰ روز اخیر یاد کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در این مدت هر ۲۰ روز یک پروژه مهم آبی یا برقی را در کرمانشاه به بهره‌برداری رسانده که نقطه امیدی برای مردم منطقه است.

وی با اشاره به افتتاح واحد دو گازی نیروگاه دالاهو، ادامه داد: این نیروگاه می‌تواند علاوه بر تامین برق مورد نیاز صنایع و بخش کشاورزی استان کرمانشاه، به توسعه صادرات برق نیز کمک کند.

بازوند از تفاهم‌نامه‌ای که بین کرمانشاه و استان‌های همجوار در کشور عراق منعقد شده یاد کرد و افزود: یکی از نیازهای این استان‌ها تامین برق بود که می‌توانیم در این زمینه همکاری خوبی داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه از آمادگی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های برق در استان کرمانشاه هم خبر داد و با بیان اینکه این امر می تواند به افزایش توان صادرات برق کمک کند، افزود: برای این منظور باید تسهیلات حمایتی برای این سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار 293 مگاواتی، جمعا به ظرفیت 913 مگاوات است.

 واحد نخست این نیروگاه، آذر 1398 با حضور رئیس وقت مجلس شورای اسلامی و واحد دوم آن امروز(13 شهریور) افتتاح شد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد بخار نیروگاه نیز بهار سال آینده وارد مدار خواهد شد.

ساخت این نیروگاه با هدف توسعه تولید برق در غرب کشور، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و صادرات برق به کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha