• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99061712948
  • خبرنگار : 50225

استاندار خوزستان عنوان کرد

لزوم آمادگی خوزستان برای آبگرفتگی‌های پاییز / تخصیص تسهیلات به ۳ هزار خانوار آسیب‌دیده

لزوم آمادگی خوزستان برای آبگرفتگی‌های پاییز / تخصیص تسهیلات به ۳ هزار خانوار آسیب‌دیده

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان بر لزوم نظارت بر پروژه‌های شهرداری و آبفا برای آمادگی مقابل بارندگی در پاییز و جلوگیری از وقوع آبگرفتگی تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد پیشگیری از بحران با موضوع آبگرفتگی که امروز (۱۷ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به نبود شهردار و مدیرعامل آبفا و فرماندار اهواز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اهمیت این جلسه باید در چنین جلساتی شهردار، مدیرعامل شرکت آبفا و فرماندار حضور داشته باشند و حضور شخص اول هر دستگاه در جلسه الزامی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آبگرفتگی آذرماه سال گذشته افزود: در پی آبگرفتگی سال گذشته، مردم دو شهر اهواز و کارون در شرایط سختی قرار گرفتند و به منابع و امکانات مردم آسیب وارد شد و روند زندگی عادی مردم مختل شد؛ هیچ کدام از ما این مسائل را از یاد نمی‌بریم.

شریعتی با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به فاضلاب اهواز، گفت: امیدواریم با انجام پروژه‌هایی که در دست داریم، در یکی دو سال آینده شرایط فاضلاب در نقاط مختلف اهواز به ویژه در شرق اهواز و کارون مناسب‌تر شود و پس از آن باید پیگیر اختصاص ۵۰ میلیون یوروی دیگر باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: تا قبل از آن زمان، باید آنچه برعهده داریم را انجام دهیم. در حال حاضر تقسیم کار بین شهرداری و آبفا در نقاط مختلف انجام شده و باید پیگیری شود. همچنین باید بر روند اجرای پروژه‌های این دو ارگان سختگیرانه‌تر نظارت شود تا آماده‌تر از گذشته به استقبال پاییز برویم.

شریعتی افزود: اگر لایروبی مورد نیاز انجام شده باشد، در پی بارش‌ها باید هشت تا ۱۰ ساعت آبگرفتگی داشته باشیم؛ بنابراین آبگرفتگی یک هفته‌ای به معنی این است که کار انجام نشده و تمهیداتی اندیشیده نشده است که از این مدل، اتفاقات زیادی مشاهده شده است. البته خشکسالی نیز در آبگرفتگی‌های گذشته تاثیرگذار بود و همه به این فکر بودند که بارندگی رخ نمی‌دهد.

وی گفت: باید اکیپ‌هایی تشکیل و تجهیزات شرکت‌های استان خوزستان نیز احصاء شود تا در صورت وقوع اتفاقی، امکان حضور این اکیپ‌ها با امکانات در نقاط دچار مشکل، فراهم شود. نباید در صورت مواجهه با اتفاق یا مسال خاصی، تازه جلسه بگیریم و هماهنگی‌ها انجام شود. باید آمادگی از قبل وجود داشته باشد تا سریعا وارد عمل شویم و مشکلات رفع شود.

استاندار خوزستان در خصوص تعمیر و بازسازی منازل آسیب‌دیده در بارندگی آذرماه سال گذشته، بیان کرد: در این زمینه بنیاد مسکن کارهای خوبی انجام داده اما باید فعال‌تر شود و دیگر ارگان‌ها نیز کمک کنند. پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها نیز باید تسریع شود تا منازل تعمیر شود و مقاومت آن‌ها برای باران‌های احتمالی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان این جلسه اظهار کرد: در این جلسه وضعیت لایروبی شبکه‌های فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ و طرح ضربتی شهرداری به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی بررسی شد؛ برخی کارها انجام شده است و  یک سری مشکلات نیز وجود دارد.

شریعتی گفت: تاکنون حدود ۱۵۰۰ خانوار خسارت‌دیده از آبگرفتگی آذرماه سال گذشته در دو شهر اهواز و کارون کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره دریافت کرده‌اند که مقرر شده است سریعا این تعداد، به ۳ هزار خانوار برسد. روند کار ابتدا کند بوده اما در یک ماه و نیم اخیر سرعت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha