• جمعه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99062115703

مدیر موسسه قرآنی حضرت رسول شیروان خبرداد:

رشد ۱۵ برابری حفظ قرآن پس از شیوع کرونا در این موسسه

رشد ۱۵ برابری حفظ قرآن پس از شیوع کرونا در این موسسه

ایسنا/خراسان شمالی مدیر مؤسسه قرآنی حضرت رسول شیروان گفت: پس از شیوع کرونا، شاهد رشد ۱۵ برابری حفظ قرآن از سوی قرآن آموزان در این موسسه بودیم.

مجید نکوئیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از سال ۶۶ به بعد نابینا شده‌ام، بیان کرد: به علت شیمیایی شدن در جنگ تحمیلی، از سال ۶۶ به بعد کم کم نابینا شدم و پس از اینکه بینایی خود را از دست دادم، انگیزه بیشتری برای کنار آمدن با شرایط جدید را نیز پیدا کردم و حفظ قرآن، ورزش و... را در این مدت شروع کردم.

وی با تأکید براینکه مؤسسه قرآنی حضرت رسول جزو اولین مؤسسه قرآنی شهرستان بود، اظهار کرد: تمام مؤسسات قرآنی که در شیروان فعال هستند مدیران آن مؤسسات از شگردان بنده بودند و پس از اینکه توانایی لازم در جهت آموزش قرآن را به دست آوردند، هرکدام از آنها مدیر مؤسسه‌ای شدند.

نکوئیان با اشاره به اینکه تمام آموزش‌ها تلفنی و حضوری است، اضافه کرد: به علت شرایطی که دارا هستم، امکان استفاده از شبکه‌های مجازی را ندارم اما تمام آموزش‌ها به صورت تلفنی و حضوری است که پس از شیوع کرونا و تعطیلی مؤسسه بیشترین راه آموزش تلفنی است.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت رسول شیروان در رابطه با کمک‌های مالی دستگاه‌های مربوطه به مؤسسات قرآنی، افزود: یک میلیون تومان برای آسیب‌هایی که مؤسسات قرآنی با آن مواجه بودند، بسیار ناچیز است و برای همین مقدار ناچیز نیز باید انواع گزارش‌ها و.. ارسال شود تا کمک به مؤسسات انجام شود.

نکوئیان تصریح کرد: مؤسسات قرآنی باید خودگردان باشد و تنها راه این مسئله نیز سرمایه‌گذاری و ایجاد منبع درآمد برای مؤسسات قرآنی است تا نیازی به کمک‌های ناچیز نباشند.

وی با بیان اینکه از هشت صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی قرآن‌آموزان هستم، ادامه داد: اگر قرآن‌آموزان در همان لحظه‌ای که به مربی نیاز دارند، پاسخگویی وجود نداشته باشد دلسرد می‌شوند و از همین جهت در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی سوالات قرآن‌آموزان هستم که همین موضوع موجب شده تا خانواده قرآن‌آموزان نیز علاقه‌مند به فراگیری قرآن شوند.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت رسول شیروان تصریح کرد: کیفیت حفظ قرآن برای قرآن‌آموزانی که در حوزه حفظ تمرین می‌کردند، پس از شیوع کرونا افزایش پیدا کرد و پس از شیوع کرونا رشد حفظ قرآن در این مؤسسه ۱۵ برابر افزایش پیدا کرد.

نکوئیان اضافه کرد: بودجه‌های قرآنی در حدی کوچک می‌شود که وقتی به دست مدیران مؤسسات می‌رسد بسیار ناچیز است و دردی را درمان نمی‌کند و باید برای این مسئله فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ قرآن‌آموز با مؤسسه در ارتباط است، اظهار کرد: ادعای فعالیت‌های قرآنی از سوی مسئولان زیاد شنیده می‌شود اما بیهوده است و شخصی که دغدغه فعالیت‌های قرآنی را نداشته باشد نمی‌تواند به درستی این حوزه را مدیریت کند.

نکوئیان با بیان اینکه بیشترین مشکل مؤسسات قرآنی نداشتن فضا است، اظهار کرد: با شرایط کنونی جامعه و تعطیلی مؤسسات قرآنی که دارای فضای استیجاری هستند، مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha