• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99062216780
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رییس سازمان صمت استان اردبیل:

حفظ قوانین نظام صنفی از سوی صنوف ضروری است


حفظ قوانین نظام صنفی از سوی صنوف ضروری است

ایسنا/اردبیل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: رعایت قوانین نظام صنفی برای تمامی اصناف لازم‌الاجراست و در صورت عدم رعایت این قوانین با تذکرات شدید روبرو خواهند شد.


رامین صادقی ۲۲ شهریور در بازدید از واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی فعال در سطح شهر اردبیل اظهار کرد: به اصنافی که قوانین نظام صنفی را رعایت نکرده‌اند تذکرات لازم داده می‌شود و در صورت عدم توجه به این تذکرات، با واحد صنفی متخلف طبق قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.
وی هدف از این بازدیدها را احصای عملکرد واحدهای صنفی در عمل به قوانین نظام صنفی دانست و خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه به این تذکرات و تاکید مکرر بازرسین سازمان در طول دوره‌های بازرسی در راستای عمل به قانون نظام صنفی، برای واحد صنفی متخلف برگ گزارش بازرسی تکمیل شده و برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ما از متصدیان واحدهای صنفی انتظار داریم تا با عمل به قانون نظام صنفی، برای واحدهای صنفی برگ گزارش بازرسی تکمیل نگردد.
صادقی افزود: بازدید از اصناف توسط اکیپ‌های دونفره و گشت‌های مشترک با کارشناسان ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام می‌شود و در این بازدیدها از ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه ها نیز استفاده می‌شود. 
وی بیان کرد: امروز از چندین واحد صنفی از جمله لوازم خانگی، مرغ فروشی‌ها، موادغذایی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های میوه و تره‌بار بازدید شد که برخی از اصناف به خوبی قانون نظام صنفی از جمله درج قیمت بر روی کالا، احتساب سود قانونی، ارائه فاکتور فروش، فروش کالا به قیمت‌های مصوب و ... را رعایت کرده بودند اما برخی نواقصی داشتند که به آنها تذکرلازم داده شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه با توجه به کثرت واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان ازعموم شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، عدم نصب قیمت بر روی کالا، کم فروشی، عدم صدور فاکتور فروش و ... مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 124 در اردبیل و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha