• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99062317406
  • خبرنگار : 50227

یک فعال کشاورزی مطرح کرد

پیشنهاد افزایش قیمت تضمینی محصولات پایه کشاورزی

پیشنهاد افزایش قیمت تضمینی محصولات پایه کشاورزی

ایسنا/خوزستان رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ضروری است قیمت تضمینی محصولات پایه مانند گندم، جو، ذرت، چغندرقند و کلزا بر اساس محاسبه هزینه‌های تمام‌شده تولید به اضافه سود کشاورز، افزایش یابد.

عبدالرحیم رحیمی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی به بهانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و محاسبه با ارز نیمایی مشکلات فراوانی برای کشاورزان به وجود آورده است.

وی افزود: با وجود تداوم یارانه بخش کشاورزی حتی در کشورهای توسعه‌یافته و اینکه کشاورزی مهم‌ترین ساختار و حتی پایه اقتصاد کشور است، انتظار داریم شرایطی فراهم شود که شاهد کاهش قیمت نهاده‌های کشاورزی و وفور توزیع این محصول میان کشاورزان باشیم.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش تصریح کرد: این افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی اگر با افزایش قیمت محصولات بر اساس هزینه تمام‌شده تولید به خصوص برای گندم، جو، ذرت، چغندرقند و کلزا همراه نباشد ضربه‌ای عامدانه برای فروپاشی اقتصاد و نابودی امنیت غذایی کشور است و باید به صورت ویژه به این امر نگاه کرد.

رحیمی‌نیا با بیان اینکه نگرانی و اضطراب کشاورزان در خصوص افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی شرایط آن‌ها را دشوار کرده است، گفت: جامعه کشاورزی تا کی باید مورد بی‌مهری قرار بگیرد؟ انتظار داریم مسئولان با تدبیر بیشتری به حل مسائل کشاورزان بکوشند.

وی افزود: با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان، باید جایگاه وزارت کشاورزی و به تبع آن جامعه کشاورزی جایگاه فوق استراتژیک در مدیریت عالی کشور باشد و با مدیریت صحیح به خصوص در سال جهش تولید از وارد آمدن فشار تورم نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی به کشاورزان که زندگی و معیشت را به خطر انداخته‌اند، جلوگیری شود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش گفت: افزایش قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصدی کود در ادامه گرانی‌های قبلی توسط دولت، زمینه‌ساز سقوط تولید داخلی و افزایش واردات خواهد شد و انتظار است تا به حل این مساله کمک شود.

رحیمی‌نیا افزود: به نمایندگی از کشاورزان استان خوزستان در نامه‌ای به وزیر کشاورزی و دیگر مسئولان کشوری اعلام کردم اگر تصمیمی برای کاهش نرخ نهاده‌های تولید مثل کود، بذر، سم و ... گرفته نشود، ضروری است قیمت تضمینی محصولات پایه مانند گندم، جو، ذرت، چغندرقند و کلزا بر اساس محاسبه هزینه‌های تمام‌شده تولید به اضافه سود کشاورز، افزایش یابد.

وی افزود: باید هر چه سریع‌تر و به منظور جلوگیری از محتاج شدن کشور به واردات از کشورهای بیگانه به خصوص در مورد کالاهای استراتژیک گندم، شکر، خوراک دام و روغن، این مساله مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha