• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99062619758
  • خبرنگار : 50223

یک روانشناس مطرح کرد

آموزش پروتکل‌های بهداشتی در قالب داستان به پیش‌دبستانی‌ها و ابتدایی‌ها

آموزش پروتکل‌های بهداشتی در قالب داستان به پیش‌دبستانی‌ها و ابتدایی‌ها

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وبیناری با موضوع «کرونا، آموزش حضوری و استرس والدین» از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کهگیلویه‌ و بویراحمد برگزار شد.

رحیم بهمنی، جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه در وبینار «کرونا، آموزش حضوری و استرس والدین» که در جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: کروناویروس یک مسئله اجتماعی و جهانی است و متأسقانه یک اپیدمی است که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یک‌سری نگاه‌های جامعه‌شناسی و اتحاد همه آحاد بشر به پیشگیری از این بیماری بپردازیم.

وی افزود: برخی از کشورها در جهان آموزش‌های حضوری در مدارس را شروع کرده‌اند و آنان از همه امکانات خود جهت ضدعفونی مراکز آموزشی بهره برده‌اند و دغدغه جامعه را به حداقل رسانده‌اند اما آیا ما که گاها این آموزش‌ها را در برخی مدارس شروع کرده‌ایم این موارد لحاظ شدهاست.

بهمنی اظهارکرد: متأسفانه در چهره برخی از دانش‌آموزان که ارتباط‌شان قطع و یا کمتر شده، با توجه به ترسی که در جامعه از بیماری کروناویروس است یک گونه انزوای اجتماعی مشاهده می‌شود که باید مشاوران مدارس و روانشناسان به این مساله جهت کاهش ترس و رعایت بهداشت دانش‌آموزان ورود پیدا کنند.

کروناویروس را بعنوان یک واقعیت اجتماعی بپذیریم

این مدرس دانشگاه بیان کرد: کروناویروس را بعنوان یک واقعیت اجتماعی تا زمانی که واکسن این بیماری کشف نشود، بپذیریم و نباید آن را کتمان کرد اما نحوه برخورد و مبارزه با استرس دانش‌آموزان در ایام کروناویروس باید سنجیده شده باشد.

وی تصریح کرد: برخی از دانش آموزان بعلت بسته های شبانه اینترنت در حالی که باید طی ایام کرونا خواب کامل داشته باشند اما خواب کامل ندارند و این بسته ها باعث بد خوابی بین آنها شده است.

همچنین، ذولفقار آبیار، روانشناس و مدرس دانشگاه نیز در این وبینار گفت: نحوه پاسخ‌گویی شما به شیوع بیماری کروناویروس می‌تواند به گذشته شما بستگی داشته باشد چیزهایی که شما را از افراد دیگر جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، متمایز کرده است.

وی افزود: افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در معرض خطر بیشتری در اثر بیماری کرونا قرار دارند و باید مراقبت ‌بهداشتی بیشتری را به دانش‌آموزان ارائه دهیم و استرس را با مشاوره درست از آنان دور کنیم.

آبیار تصریح کرد: هنگامی که اطلاعات دقیقی را در مورد ویروس کرونا به اشتراک می‌گذاریم، می‌توانیم به مردم کمک کنیم احساس استرس کمتری داشته باشند.

سبک زندگی کرونایی را یاد بگیریم

این مدرس دانشگاه اظهارکرد: سبک زندگی کرونایی با باید یاد بگیریم و باید چاچوب زندگی خود را بر این محور تنظیم کنیم که چه رفتاری را در شرایط کرونایی انجام دهیم و چه رفتاری برای خود و دیگران خطرناک است.

آبیار ادامه داد: باید در زمینه کرونا آگاهی و اطلاعات کافی بدست آوریم البته گاهی اوقات فضای مجازی عامل افزایش استرس و اضطراب می شود.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: در قالب داستان به دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی آموزش دهیم که چطور پروتکل‌های بهداشتی را جهت پیشگیری از کروناویروس رعایت کنند. همچنین معلمان به سایر دانش آموزان از طریق فیلم یاد دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha