• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99062620546
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای ورزشکاران در کاشمر نیست

اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای ورزشکاران در کاشمر نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجمع خیرین ورزش‌یار کاشمر گفت: این روزها حال‌ و روز ورزش شهرستان کاشمر خیلی خوب نیست و کمبود اعتبارات دولتی نمی‌تواند جوابگوی امور ورزش، نیازهای ورزشکاران و تهیه تجهیزات مورد نیاز باشد.

حسین کردستانی چهارشنبه، ۲۶ شهریور ماه، در دومین نشست مجمع خیرین ورزش‌یار شهرستان کاشمر افزود: به دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی، پروژه‌های عمرانی ورزشی بسیاری در شهرستان نیمه‌کاره مانده که جذب و تلاش خیرین ورزشی برای به نتیجه رساندن این پروژه‌ها کمک به توسعه شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود در ساخت‌ و ساز اماکن ورزشی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی از توان خیرین استفاده شود، مطرح کرد: اگر بخواهیم ورزش تاثیرگذاری خود را داشته باشد، نیازمند توجه، اعتبار و مهربانی بسیاری است.

کردستانی اظهار کرد: با تجمیع کمک‌های تمام خیرین شهرستان در صندوق خیرین ورزش یار می‌توانیم برآوردهای لازم را برای ساخت و تکمیل طرح‌ها با توجه به سهم آورده موجود در صندوق داشته باشیم. همچنین تمام مراحل اخذ مجوزهای ساخت‌ و ساز و نیز عملیات‌ عمرانی بر عهده اداره ورزش و جوانان بوده و خیرین در این زمینه دغدغه‌ای نخواهند داشت.

ورزش از مهم‌ترین نیازهای جوانان

امام‌جمعه موقت کاشمر در این جلسه نیز از ورزش به‌ عنوان عامل سلامت جسم و روح و نشاط جامعه یاد نمود و بیان کرد: اداره ورزش و جوانان در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و سلامت شهروندان مسئولیت و وظایف سنگینی بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام علی احدی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئله ورزش از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای شهروندان به‌ خصوص قشر جوان محسوب می‌شود اگر به این مقوله مهم به‌ درستی پرداخته شود، ضمن حفظ و ارتقای سلامتی جامعه، از بسیاری معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتبارات دولتی به هیچ عنوان کفاف توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در شهرستان را نمی‌دهد و اگر خیرین ورزش یار به کمک این حوزه نیایند، بسیاری از طرح‌های عمرانی و حتی رشته‌های ورزشی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند از این‌ رو خیرین باید به کمک ورزش بیایند.

مکان‌های ورزشی نیمه‌ تمام موجب هدر رفت سرمایه شده است

فرماندار کاشمر نیز در ادامه گفت: با توجه به مشکلاتی که ورزش کاشمر با آن‌ها دست‌ و پنجه نرم می‌کند یکی از راهکارها فعال نمودن مجمع خیرین ورزش یار است.

مسلم ساقی بیان کرد: بهترین ظرفیت کاشمر در حوزه مشارکت‌ها است، بدون شک این مجمع باید ضمن شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها اقدامات و ارتباطات سازنده‌ای بین سازمان‌های رسمی و غیررسمی برقرار نماید.

وی مطرح کرد: در حوزه فضاها و نگاه سخت‌افزاری مکان‌های ورزشی نیمه‌ تمام بسیاری داریم که موجب هدر رفت سرمایه‌ها در حوزه اجتماعی، مادی و معنوی شده و همچنین قهرمانان و ورزشکاران زیادی داریم که نیازمند حمایت هستند.

ساقی از اعضای مجمع خیرین ورزش یار خواست کلیه اقدامات و رایزنی‌ها را به‌ صورت شفاف و صریح اطلاع‌ رسانی کنند، همچنین بانک اطلاعاتی از اسامی خیرین تهیه شود، باید شرایط فراهم شود تا اماکن ورزشی به‌ صورت هیئت امنایی در اختیار ورزشکاران و ورزش دوستان قرار گیرد.

لزوم حضور خیرین در امر ورزش

در ادامه جلسه دادستان کاشمر از ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در سنجش سطح سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: کشور ما مردمی دارد که همیشه پای ثابت انجام کارهای خیر هستند. وجود گروه‌هایی از خیرین مدرسه‌ساز تا کسانی که از بیماران سرطانی و خاص حمایت می‌کنند، گواه بر این موضوع است.

غلامرضا طالعی عنوان کرد: ورزش علاوه بر بعد حرفه‌ای و قهرمانی بعد همگانی نیز دارد، امیدوارم همه با هم ضمن همیاری و هم‌فکری با تقویت بنیه مالی برای رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان ورزشی و همچنین تقویت جسم و روح جامعه بتوانیم کمک کنیم.

خیرین یاری‌گر ورزش شهرستان باشند

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر نیز بر لزوم همکاری و حمایت مسئولان و مشارکت مردم برای انجمن خیرین ورزشی تاکید کرد و گفت: تمام خیرین با هر نوع تمکن مالی می‌توانند یاری‌گر ورزش شهرستان باشند.

رضا شهنازی اظهار کرد: این افراد می‌توانند با هر نوع توانایی در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی در جامعه تاثیرگذار باشند و برای کمک به این امر خیر به مجمع کمک کنند تا به همراه یکدیگر به کمک ورزش شهرستان بشتابیم.

وی رفیع‌ترین جایگاه و منزلت اجتماعی را از آن خیرین دانست و مطرح کرد: بزرگ‌ترین کارها نیز به‌ واسطه حضور نیک‌اندیشان و احساس مسئولیت و تکلیف آنان در قبال آحاد مردم جامعه صورت پذیرفته و می‌پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha