• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99062922084
  • خبرنگار : 50096

مدیر عالی حرم مطهر رضوی:

بارگاه ثامن‌الحجج(ع) باید کانون توسعه معنویت در سطح جهان باشد

بارگاه ثامن‌الحجج(ع) باید کانون توسعه معنویت در سطح جهان باشد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: بر این باوریم که بارگاه مطهر و نورانی حضرت رضا(ع) محور و کانون گسترش معنویت در سطح جهان است و بر همین اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌های مختلفی در جهت ترویج و تعالی فرهنگ و سیره رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدمهدی برادران در جلسه با مدیران شبکه‌های مختلف سیما با موضوع هماهنگی برنامه‌های تلویزیونی ویژه اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر که در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: لازم است تا آستان مقدس رضوی برای شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که این روزها از زیارت حضوری محرومند برنامه‌های ویژه خصوصا با رویکرد بین‌الملل داشته باشد.

وی افزود: ابعاد وجودی حضرت رضا(ع) چنان گسترده و متنوع است که متاسفانه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است و بسیاری از مردم هنوز شناخت کامل و جامعی از سیره و ویژگی‌های درخشان رفتاری این امام همام ندارند. نقش رسانه‌ها در رفع این نقص و آگاهی‌بخشی عمومی در این‌باره بسیار تأثیرگذار است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی در توضیح خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع)، توضیح داد:۷۰۰۰ خادم به صورت تشرفی و افتخاری، ۷۵ هزار خادمیار در مشهد، ۱۲۰ هزار خادمیار در استان‌های مختلف کشور و در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این آستان مقدس مشغول خدمت‌رسانی به دلباختگان حضرت رضا(ع) هستند.

برادران خاطرنشان کرد: خادمیاران در عرصه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، تعمیرات، تبلیغات، حمل و نقل و ویلچر و راهنمایی اماکن و... در حال خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) هستند، اما متاسفانه هنوز در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای برای خادمیاران به ساماندهی خاصی نرسیده‌ایم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی در تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی اولویت نخست را خدمت‌رسانی به زائران برشمرد و گفت: بسیاری از مراسم‌ و برنامه‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود با برنامه‌ریزی تخصصی و دقیق است و قابلیت رسانه‌ای شدن دارند. با توجه به ماهیت و ظرفیت بسیاری از این برنامه‌ها که در داخل حرم مطهر برگزار می‌شود، می‌توان از پخش‌های صرفا استودیویی اجتناب کرد.

برادران ضمن درخواست هماهنگی حداکثری حوزه‌ها و بخش‌های مختلف با رسانه، گفت: برگزاری نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، گامی در راستای توسعه وقف و نذر رسانه‌ای است و این جشنواره می‌تواند گامی مؤثر برای تولید آثار فاخر در قالب‌های مختلف و متنوع باشد.

برادران با بیان اینکه حرم مطهر در فعالیت‌های خویش رویکردهای جدی تمدن‌سازی، بیانیه گام دوم انقلاب و... را در نظر دارد، گفت: حرم مطهر در صورت فراهم شدن شرایط لازم و هماهنگی‌های مورد نیاز در جهت حفظ اهداف اصلی این آستان، آماده همکاری با رسانه‌ها است.

مدیر عالی حرم در ادامه به اقدامات ویژه آستان قدس رضوی در ایام کرونا در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: در این ایام ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بیش از  ۱۰ میلیون ماسک بین زائران و مجاوران توزیع شد.

بر اساس گزارش آستان‌نیوز، برادران همچنین به بیش از ۵۰۰ مورد اقدام اصلاحی در محدوده روضه منوره حرم مطهر اشاره کرد و افزود: در ایام تعطیلی حرم، ما به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت‌هایی همچون استحکام ضریح، اصلاح و بازسازی کتیبه‌های روضه منوره و رواق‌ها، اصلاح آیینه‌کاری‌ها و  رنگ بخش‌های مختلف اماکن متبرکه، بازسازی راهنماها، ‌نوسازی سنگ‌فرش‌ها در بخش‌های فرسوده، اصلاح نور و... بوده‌ایم. تمام این اقدامات که در جهت رفاه حال زائران و با توجه به نیازهای آنها صورت گرفته است، برای اقشار مختلف مردم که دل‌داده حضرت رضا(ع) هستند جذاب است و از این بابت و همچنین برای انتقال تجربه فنی لازم قابلیت مستندسازی دارد که رسانه‌ها در این راستا می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.