• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99062922104
  • منبع : نمایندگی مرکزی

معاون استاندار مرکزی:

زنگ خطرهای کرونایی به صدا درآمده، رفتارها را تغییر دهید

زنگ خطرهای کرونایی به صدا درآمده، رفتارها را تغییر دهید

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: وضعیت همسایگان استان مرکزی خوب نیست، زنگ خطر کرونا به صدا درآمده است و باید رفتارها را تغییر داد.

بهروز اکرمی ۲۹ شهریورماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی بیان کرد: دیگر نباید درگیر رنگ ها شد، شفاف و روشن باید گفت که وضعیت کل کشور قرمز است و بیم ابتلای هر ایرانی به ویروس کرونا در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی وجود دارد. در واقع همه در معرض آسیب هستند و درخصوص رعایت اصول بهداشتی الزام وجود دارد.

وی افزود: همسایگان ما در وضعیت مناسبی قرار ندارند و در واقع زنگ خطر به صدا در آمده است و باید رفتارها را تغییر دارد، در شرایط کنونی چه ضرورتی دارد که خانواده‌ها هر پنجشنبه و جمعه در آرامستان حاضر شوند و یک عمل مستحب را به انجام برسانند و دیگران را بیمار کنند؟

اکرمی تصریح کرد: هنوز واکسنی برای بیماری آنفلوآنزا در کشور توزیع نشده است و مسلما در این شرایط باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد و فعلا مجبوریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی زندگی را ادامه دهیم.

وی با اشاره به وضعیت نسبتا مطلوب استفاده از ماسک در ادارات استان مرکزی نسبت به مردم عادی و صنوف، گفت: به نظر می رسد که حساسیت مردم نسبت به استفاده از ماسک کمتر شده و درصد بالایی از صنوف و فروشندگان اقدام به استفاده از ماسک نمی کنند در حالی که وضعیت نگران کننده است.

اکرمی تاکید کرد: دائما که نمی توان توصیه و خواهش کرد تا مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند لازم است که شهروندان نیز در قبال سلامت خود و دیگران مسئولیت پذیر باشند و در صورت لزوم افرادی که به هر دلیلی نسبت به سلامت خود و همنوعان بی تفاوت باشند مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، طهرانی فرماندار خمین نیز در خصوص وضعیت این شهرستان و بازگشایی مدارس اظهار کرد: از ۱۷۷ مدرسه فعال در شهرستان خمین بازدیدهای میدانی صورت گرفته است به طوری که در مجموع شاخص های مدنظر، به میزان ۷۶ درصد رعایت پروتکل ها گزارش شده است و لازم است که در آموزش پروتکل ها اقدامات و برنامه ریزی بیشتری انجام شود.

در این جلسه مصوب شد که وضعیت استفاده از ماسک و پروتکل های بهداشتی به تفکیک گروه و شهرستان، هفته آینده در جلسه ستاد ارائه شود تا براساس آمار تصمیمات لازم اتخاذ شود، همچنین جلسات معتادان گمنام با نظارت فرمانداری اراک در پارک شهر نیز برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha