• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99062922241
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

۴۸۰ میلیون تومان به طرح‌های پژوهشی چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا می‌کند

۴۸۰ میلیون تومان به طرح‌های پژوهشی چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا می‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار برای انجام طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار در نظر گرفته شده است.

علی شهریارپور ۲۹ شهریورماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در خصوص اولویت‌های پژوهشی استان، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ اولویت پژوهشی در سال ۹۹ در استان احصا شد، ۳۰ اولویت در کارگروه پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۲۷ اولویت جهت طرح و تصویب در شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال‌جاری ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار برای انجام طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار در نظر گرفته شده است، این طرح‌ها در حوزه‌های مانند مدیریت اجتماعی و اقتصادی آب، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان، مدیریت آفات و بیماری‌ها، ارزیابی پیامدهای تغییر اقلیم، آسیب‌شناسی معیشت، توسعه و بهبود عملکرد سرمایه، شناسایی فرصت صادراتی محصولات، توسعه فناوری‌های مبتنی بر انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و ... است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت دیون مربوط به مانده مرخصی بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در سال‌جاری باید از محل فروش اموال و صرفه‌جویی در منابع پیش‌بینی شود، افزود: معوقات بازنشستگان تا قبل از سال ۹۷ تسویه شده است و دیون مربوط به مانده مرخصی بازنشستگان در سال ۹۷ باقی مانده است.

شهریارپور اضافه کرد: مجموع دیون مانده مرخصی بازنشستگان در سال ۹۷ حدود ۶ میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان و دیون مربوط به عیدی ایام اسارت آزادگان حدود ۶۴۴ میلیون تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طبق مصوبه دولت احداث هرگونه ساختمان اداری محدودیت قانونی دارد، تنها در مواردی که تقسیمات سیاسی انجام شود می‌توان مجوز احداث ساختمان اداری را صادر کرد.

در ادامه جلسه مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص نحوه انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: معمولا طرح‌های پژوهشی انجام شده در استان کتابخانه‌ای است، باید طرح‌های پژوهشی تجربی و اصیل باشند تا بتوان جهت انجام برخی از امور به آن‌ها استناد کرد.

وی تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد اعتبارات طرح‌های پژوهشی اصیل و تجربی نسبت به سایر طرح‌های پژوهشی بیش‌تر باشد و اجرای طرح‌های پژوهشی فناورانه دراولویت قرار بگیرد.

شیرانی یادآور شد: برای پرداخت مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی نیاز به تغییر کاربری اراضی مازاد دانشگاه برای فروش داریم.

تصویب طرح مدیریت جامع تالاب گندمان

در پایان جلسه شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح مدیریت جامع تالاب گندمان آماده شده و نیازمند مصوبه شورای برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: در این طرح مسائلی مانند تنوع  زیستی، حمل و نقل آبی، تولید انرژی، تامین آب، نگهداری موادمغذی، جذب رسوبات، تعادل و توسعه حفاظت زیست بومی و ... دیده شده است.

وی گفت: هدف از تدوین این برنامه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تالاب گندمان به عنوان یک سرمایه ارزشمند است، همچنین مسائلی مانند گردشگری و توسعه پایدار، افزایش کمیت و کیفیت تالاب، آگاهی‌بخشی در خصوص فواید تالاب، ایجاد اشتغال مطلوب با استفاده از ارتقای مدیریت حفاظت از تالاب و حفظ و احیا تنوع زیستی تالاب دیده شده است.

احمدی تاکید کرد: در تدوین طرح مدیریت جامع تالاب گندمان از تمامی ظرفیت‌های موجود از جمله جوامع محلی، سمن‌ها، مسئولان محلی و ... استفاده شده است.

در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری طرح مدیریت جامع تالاب گندمان، پرداخت مانده مرخصی بازنشستگان دستگاه‌های و عیدی اسارت آزادگان، جابجایی و درجا سازی روستای سیدمحمد، احداث بخشداری‌های جونقان و باباحیدر و  تغییر کاربری واحد تولید دانه‌بندی شن، ماسه و آسفالت در شهرکرد به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha