• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99063123452
  • خبرنگار : 50214

آموزش بیش از 1200 نفر در خانه‌های هلال یزد از ابتدای مردادماه

آموزش بیش از 1200 نفر در خانه‌های هلال یزد از ابتدای مردادماه

ایسنا/یزد معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح آموزش همگانی کمک‎های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال فعال در سطح استان یزد در حال برگزاریست.

«حامد صدیقی» در این باره اظهار کرد: آموزش همگانی کمک های اولیه و امادگی در برابر مخاطرات  با هدف ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب های محیطی، حوادث و سوانح در سراسر استان در خانه های هلال برگزار می‎شود.

وی گفت: از ابتدای مرداد ماه تاکنون در 20 خانه هلال فعال و 100 مربی هلال احمر  بیش از 1200 نفر در رده های مختلف سنی ( 405 نفر کودک و نوجوان ، 379 نفر جوان ،426 نفر بزرگسال ) این آموزش‌ها را فرا گرفتند  و این طرح مبتنی بر نیاز محلی آموزش گروه‌های مختلف جامعه بر اساس رده سنی و نیازشان در زمینه کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات ادامه خواهد یافت.

معاون هلال احمر استان با بیان اینکه این دوره ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شده است، گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، دوره های آموزشی با حضور حداکثر ۱۰ نفر و در فضای باز برگزار شد و ایجاد تاب آوری و آمادگی جامعه در برابر حوادث و کاهش آسیب ها و اثرات حوادث از جمله اهداف ارائه این آموزش ها است.

صدیقی با اشاره به آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب خانه های هلال به عنوان بازوان جمعیت هلال‌احمر، اضافه کرد: تجهیز و ارتقای کیفی فعالیت خانه های هلال با هدف بهره مندی آحاد جامعه از این مراکز از اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر در روستاها و محلات است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از به پایان رسیدن این دوره و اموزش های اولیه ، شرکت‌کنندگان ضمن سازمان‌دهی در تیم‌های مختلف جوانان، امدادگران و داوطلبان سایر آموزش‌های رسمی جمعیت هلال احمر را پشت سر می‌گذرانند و با شرکت در مانورهای محلی و سایر برنامه‌های داوطلبان، آمادگی جامعه را مقابل حوادث و بلایای طبیعی بالا می‌برند.

کمک‌های اولیه همراه شما

صدیقی در ادامه نیز اعلام کرد: نسخه موبایلی اپلیکیشن کمک‌های اولیه، توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و ترجمه و مدیریت جمعیت هلال احمر ایران تهیه و تنظیم و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با نصب اپلیکیشن کمک‌های اولیه، ساده و رایگان می‌توانید یک زندگی را نجات دهید. برنامه رسمی کمک های اولیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر به شما امکان دسترسی فوری به اطلاعاتی را که باید برای رسیدگی به رایج‌ترین موارد اضطراری بدانید، می‌دهد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گفت: این اپلیکیشن دارای ویژگی‌هایی همچون استاندارد علمی و به روز شده، مورد تایید علمی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، حاوی به‌روزترین و آسان‌ترین اقدامات برای سوانح روزمره است. سایر مشخصات این اپلیکیشن عبارتند از آموزش گام به گام ساده به زبان فارسی همراه با فیلم، عکس و سایر طلاعات لازم برای پاسخگویی به موارد اضطراری و اتفاقاتی که ممکن است در طول روز در حین حوادث و سوانح برای شما اتفاق بیفتد.

صدیقی عنوان کرد: اپلیکیشن کمک های اولیه یک مربی همراه شما خواهد بود و شما می توانید با نصب این اپ روی گوشی خود، قهرمان خود باشید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، این نرم افزار توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و ترجمه و مدیریت جمعیت هلال احمر ایران تهیه و تنظیم شده و می‌توانید آخرین نسخه این اپلیکیشن را از منابع رسمی مانند گوگل پلی دانلود کنید.

نسخه فارسی این اپلیکیشن در لینک http://khadem.ir/ اپلیکیشن-first-aid/اپلیکیشن/در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha