• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99063123875
  • خبرنگار : 50295

مدیر شرکت آب و فاضلاب خدابنده:

مشکل آب شرب روستاهای خدابنده با ۱۰۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود

مشکل آب شرب روستاهای خدابنده با ۱۰۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود

ایسنا/زنجان مدیر شرکت آب و فاضلاب خدابنده گفت: برای حل مشکلات آب شرب روستاهای این شهرستان اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

سعید بدیعی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعداد کل روستاها در این شهرستان اظهار کرد: خدابنده ۲۲۹ روستا دارد که از این تعداد ۶۰ روستا غیر تحت پوشش و ۱۵۹ روستا نیز تحت پوشش این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای زیر ۵۰ خانوار غیر تحت پوشش با کمبود آب مواجه هستند، تصریح کرد: ۳۰ روستا در این شهرستان که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند با مشکلات متوسط و نیز ۲۰ روستا با مشکلات جدی مواجه است که با تکمیل پروژه‌های در دست اقدام، حداقل مشکل ۱۵ روستا حل می‌شود.

بدیعی‌فرد با بیان اینکه فرسودگی تاسیسات از عمده مشکلات شبکه آب‌رسانی در شهرستان است، افزود: فرسودگی تاسیسات در همه بخش‌ها وجود دارد. هر چند روستاهای بخش افشار با مشکل کمی و روستاهای بخش بزینه‌رود و بخش مرکزی با مشکل کیفی آب شرب مواجه هستند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب خدابنده با بیان اینکه با جذب و تخصیص اعتبارات، مشکلات در همه بخش‌ها قابل حل است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار ملی از محل سد گلابر و سد تالوار، مشکل آب شرب شهرستان به‌طور کامل قابل حل است و نیز با تخصیص اعتبار مورد نیاز، موضوع اجرای سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب حداقل برای هفت شهر این شهرستان قابل اجرا است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد اعتبارات حوزه آب و شرب استان به شهرستان خدابنده تخصیص یافته است، گفت: در چند سال اخیر با تخصیص اعتبارات استانی حداقل مشکلات حوزه آب شرب بیش از ۳۰ روستا حل شده است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر با جذب مشارکت‌های دهیاری‌ها، بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و خیرین مشکلات تعداد زیادی از روستاها به‌صورت نسبی حل شده است، ادامه داد: برای رفع کامل مشکلات و نواقصات آب شرب روستاها، اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است و نیز در مجموع برای حل مشکلات حوزه آب شرب شهرها و روستاها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار با در نظر گرفتن نرخ روز مورد نیاز است.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت کلرزنی آب شرب روستاهای خدابنده، خاطرنشان کرد: به دلیل تعاملات مثبت با شبکه بهداشت شهرستان، کلرزنی آب شرب روند صعودی داشته و مطلوبیت کلر باقی‌مانده در شهرها و روستاهای تحت پوشش بیش از ۹۵ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha