• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99063124210
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افتتاح ۴ مخزن ذخیره آب در بوستان‌های خمینی‌شهر

افتتاح ۴ مخزن ذخیره آب در بوستان‌های خمینی‌شهر

ایسنا/اصفهان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ۴ منبع ذخیره آب با گنجایش هر کدام ۱۲هزار متر مکعب آب در خمینی شهر افتتاح شد.

علی اصغر ذاکری، امروز (دوشنبه– ۳۱ شهریور ماه) در آیین افتتاح پروژه های آبیاری فضای سبز خمینی شهر، گفت: شهرداری خمینی شهر طبق روال هر ماه یک پروژه افتتاح می کند که امروز چند پروژه در راستای بهبود و حفظ فضای سبز افتتاح شد.

وی میزان فضای سبز شهری خمینی شهر را ۲۵۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی و اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، شهرداری خمینی شهر یک اقدام جدی و قابل تقدیر که بر گرفته از سیاست های انقلاب و دولت است برای استفاده درست از منابع آبی برنامه ریزی و اجرا کرده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، افزود: ۴ منبع آب که هر کدام ۱۲ هزار متر مکعب گنجایش ذخیره آب دارد و در جمع می توانیم ۴۸ هزار متر مکعب در این مخازن آب ذخیره کنیم در خمینی شهر افتتاح و چهار پمپاژ آب نیز که می توانند یکدیگر را پوشش دهند نیز راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در گذشته بیشتر آبیاری فضای سبز خمینی شهر تحت فشار  است، گفت: ۴۰ کیلومتر شبکه آبیاری تحت فشار در این شهر کار شده که همه محیط های فضای سبز شهری و بوستان های شهر را پوشش می دهد.

ذاکری گفت: به میزان ۱۰ هزار متر طول برای اتصال بین پارک ها و جبران کمبودهای آب در مواقع بحران لوله گذاری شده است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، افزود: این برنامه ریزی  در راستای استفاده درست از منابع آب است و با این اقدام شهرداری پیش بینی می شود فضای سبز در این شهر بیش از پیش توسعه پیدا کند. یکی از سیاست های استانداری توسعه فضای سبز است و شهرداری خمینی شهر یکی از شهرهای برتر در خصوص توسعه فضای سبز است.

در این مراسم پروژه های مخزن آب پارک باغبان، مخزن پارک شهید فهمیده، مخزن پارک شهروند و مخزن پارک مولوی در خمینی شهر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha