• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99071007643
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

رنگ کرونا در کردستان قرمز شده است/ اوج‌گیری مجدد کووید ۱۹

رنگ کرونا در کردستان قرمز شده است/ اوج‌گیری مجدد کووید ۱۹

ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت سنندج، قروه و بیجار از لحاظ اپیدمی کرونا در محدوده قرمز قرار دارد.

آرزو فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت استان از لحاظ بحران کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بانه، مریوان، دهگلان، سقز در وضعیت نارنجی، سنندج، قروه و بیجار در وضعیت قرمز و کامیاران، سروآباد و دیواندره از لحاظ کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مناطق زرد با خطر شیوع متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی خطرناک به شمار می‌آید، افزود: با وجودهشدارهای دانشگاه علوم پزشکی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، متاسفانه روند رو به رشد این بیماری به سرعت هر چه بیشتر در استان ادامه دارد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردستان با وضعیت وخیم و نگران کننده‌ای طی روزهای آینده مواجه خواهد شد.

 فلاحی بر لزوم استفاده از ماسک، عدم حضور در اماکن عمومی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری تاکید کرد و عنوان کرد: در راستای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری کرونا و فرسایش کادر بهداشت و درمان، تا حد امکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلونزا برای همگان ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: این واکسن، برای گروه‌های پرخطر و در معرض خطر همچون کودکان، مادران باردار، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص توصیه می‌شود.

 فلاحی بر ضرورت و نحوه خود اظهاری از طریق ارتباط با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی www. salamat. gov.ir اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه فصل پاییز و زمستان، سرمای هوا و تقارن بیماری آنفلونزا و کرونا شهروندان در صورت علائم اعلام شده با این سامانه در ارتباط باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha