• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071208868
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تشریح کرد:

پایداری و تاب‌آوری بالای مشاغل خرد در برابر چالش‌ها

پایداری و تاب‌آوری بالای مشاغل خرد در برابر چالش‌ها

ایسنا/سمنان مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان معتقد است که پایداری و تاب‌آوری مشاغل خرد در برابر چالش‌ها بیشتر است.

اسماعیل غنیان در حاشیه افتتاح رسمی دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی سمنان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تاب‌آوری مشاغل خرد در مقایسه با اشتغال کارخانه‌ها و صنایع بزرگ در مواجهه با چالش‌هایی همچون شیوع ویروس عالمگیر کرونا، نوسانات ارزی، تحریم‌های بین‌المللی و ...بیشتر است.

وی از بیکاری به عنوان یک معضل جهانی نام برد و افزود: نه تنها رفاه جامعه و توسعه همه کشورها در گرو موفقیت در حوزه اشتغال‌زایی است بلکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز به بیکاری برمی‌گردد و از همین رو همه کشورها و دولت‌ها همواره توجه ویژه‌ای به اشتغالزایی دارند.

دبیر کارگروه اشتغال استان از توجه ویژه به حوزه مشاغل خرد به عنوان یکی از راهبردهای وزارتخانه متبوع خود نام برد و خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکی از طرح‌هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای به آن داشته و با استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها به دنبال بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های این بخش است.

وی از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای توسعه‌ای کشور نام برد که پتانسیل بالایی در حوزه‌های مختلف و از جمله در بخش آموزش و پژوهش برخوردار است و اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح ملی با جهاددانشگاهی کشور تفاهمنامه‌ای در حوزه مشاغل خانگی منعقد کرده که برش استانی طرح نیز با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاددانشگاهی استان و صندوق کارآفرینی امید در حال پیگیری و اجرا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه در این طرح که با رویکرد متفاوتی انجام می‌شود اتکا به منابع تسهیلاتی نیست افزود: با این وجود صندوق کارآفرینی امید در صورت نیاز اط صاحبان طرح‌ها حمایت مالی می‌کند.

غنیان از تلاش برای شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی در حوزه اشتغال خانگی خبر داد و گفت: توانمندسازی متقاضیان یکی از هدفگذاری‌ها در این طرح است و آموزش‌ها نیز براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی طرح‌ریزی شده تا با استفاده از شبکه‌های ملی و بین‌المللی و استفاده از شبکه‌های مجازی و کانون‌های خیریه و...ضریب موفقیت طرح افزایش بیابد.

وی از تغییر رویکرد در این طرح در مقایسه با طرح‌های پیشین خبر داد و اظهار کرد: فعالیت‌های ما در گذشته عمدتا "ایده‌محور" بود اما در این رویکرد جدید تمرکز بر "بازارمحوری" است چرا که یکی از مشکلات اساسی ما در طرح‌های پیشین فروش محصولات بود و از همین رو با مشارکت جهاددانشگاهی در این طرح می‌کوشیم که با رصد بازارهای ملی و بین‌المللی و ورود به برندسازی و استفاده از رویکردهای نوین مشکل عرضه محصولات را رفع کنیم.

وی با اشاره به تعبیه رویکردهای نوین در اجرایی شدن این طرح، اطمینان خاطر داد: در صورت اجرای درست و دقیق طرح، شاهد کارایی و اثربخشی بالای این طرح در استان و کشور باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از عزم دبیرخانه این طرح برای موفقیت استان در اجرای این طرح خبر داد و گفت: اجرایی شدن دقیق این طرح هم به بهبود اقتصاد و سبد خانوار و هم به اقتصاد داخلی کمک می‌کند و از این رو مصمم هستیم که با فعال‌سازی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استان، همچون گذشته از استان‌های پیشتاز کشور در اشتغالزایی در این طرح باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha