• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99071209027
  • خبرنگار : 71496

تونل‌های حماس عامل مشکلات روانی سربازان رژیم صهیونیستی

تونل‌های حماس عامل مشکلات روانی سربازان رژیم صهیونیستی

ده‌ها تن از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که در حمله این رژیم به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ شرکت داشتند، تا به امروز از عوارض و بحران‌های روانی ناشی از آن رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" در این رابطه فاش کرد، یکی از سربازان این رژیم اشغالگر تا به امروز از شوک روانی حاصل از ورودش به داخل یکی از تونل‌های جنبش حماس در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ رنج می‌برد.

این روزنامه عبری زبان در ادامه درباره این سرباز اسرائیلی نوشت، او ملقب به "متان" یکی از نیروهای یگان مهندسی جنگ در ارتش اسرائیل است که وارد یکی از تونل‌های حماس شده و با سلامت جسمانی از آن خارج شد اما این مساله بحران روانی بزرگی برای او ایجاد کرده به شکلی که این مشکل روانی تا امروز برای او ادامه دارد، این سرباز با شندین صداهای غیرمعمول همانند صدای جنگنده‌ها و یا صدای جانوران در طبیعت، دچار وحشت شدید می‌شود.

همچنین این روزنامه به نقل از خانواده این سرباز اسرائیلی نوشت، ما اخبار را از تلویزیون دنبال می‌کردیم چون می‌دانستیم او در یکی از تونل‌های حماس است، متان از ماموریت بازگشت اما حالش خوب نبود، او دچار یک بحران روانی شدید و خطرناک شده است.

"یسرائیل هیوم" در ادامه نوشت، متان به دلیل صحنه‌هایی که در طول جنگ نوار غزه شاهد بوده، این روزها نمی‌تواند صدای هیچ‌گونه هواپیمایی را که از آسمان عبور می‌کند، تحمل کند، چرا که او را به لحظات درگیری‌هایی که در آنها شرکت داشته می‌برد و هر هواپیمایی که عبور می‌کند او را به لحظات ترس و وحشت در غزه بازمی‌گرداند و از آنجایی که مسیر پروازی هواپیماها بالای خانه او است، متان راهی به جز انتقال خانه‌اش به جایی دیگر را ندارد.

طبق نوشته این روزنامه عبری زبان، منزلی که متان نیاز دارد، باید دارای عایق صوتی باشد تا هیچ‌گونه صدای هواپیمایی را عبور ندهد، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی او را در گروه مجروح ۱۰۰ درصدی قرار داد، خانواده او هنوز از ارتش درخواست پرداخت هزینه‌های نصب عایق صوتی را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha