• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99071511046
  • خبرنگار : 50405

رحیمی‌جهان‌آبادی:

مهمترین درد خراسان رضوی، مشکلات اقتصادی است

مهمترین درد خراسان رضوی، مشکلات اقتصادی است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم تربت‌ جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که به عنوان استاندار خراسان‌رضوی انتخاب می‌شود باید نگرش اقتصادی داشته باشد؛ چراکه به نظر من در حال حاضر گفتمان حاکم بر استان، گفتمان اقتصادی است و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین درد استان است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اهمیت بالای استان خراسان رضوی در کشور اظهار کرد: دولت باید استانداری را برای این استان انتخاب کند که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان آگاه باشد، چراکه مدت زیادی تا پایان عمر دولت باقی نمانده و استاندار خراسان‌رضوی باید به تمام ویژگی‌ استان آشنا باشد تا بتواند به سرعت برای استان کار بکند. 

وی در خصوص گزینه‌های احتمالی برای استانداری خراسان‌رضوی، با بیان اینکه تا کنون با نمایندگان استان در مجلس، مشورتی در این رابطه نشده است، عنوان کرد: طبق گمانه‌زنی‌هایی که می‌شود احمدعلی موهبتی، استاندار فعلی سیستان و بلوچستان، سلمان سامانی، قائم‌ مقام وزیر کشور و رضا شیران خراسانی، نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس از گزینه‌های محتمل برای تصدی جایگاه استانداری خراسان‌رضوی هستند. البته هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و این دولت و وزیر کشور هستند که در خصوص این مسئله تصمیم‌گیری می‌کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در صورت تعلل در انتخاب استاندار برای خراسان رضوی امور استان به مشکل می‌خورند، ادامه داد: خراسان رضوی استان بسیار مهمی در کشور محسوب می‌شود. این استان با دو کشور هم مرز است و مشهد پایتخت مذهبی و معنوی ایران است. همچنین این استان دارای ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و صادرات به خارج کشور است. حال اگر استاندار خراسان‌رضوی به سرعت انتخاب نشود، باعث می‌شود بسیاری از امور استان معطل شوند و استان از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آسیب ببیند.

جهان‌آبادی مهم‌ترین شاخصه لازم برای استانداری خراسان‌رضوی را آشنا بودن با تمامی ظرفیت‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: همچنین فردی که به عنوان استاندار خراسان‌رضوی انتخاب می‌شود باید نگرش اقتصادی داشته باشد؛ چراکه به نظر من در حال حاضر گفتمان حاکم بر استان، گفتمان اقتصادی است و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین درد استان است، ضمن اینکه استاندار جدید باید بتواند با طیف‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی در استان کار کند.

وی اضافه کرد: همچنین به نظر من بومی بودن نیز شاخصه خوبی برای استاندار خراسان‌ رضوی محسوب می‌شود و او در صورت بومی بودن، مسلما شناخت بسیار بهتری از استان دارد و بهتر می‌تواند برای استان کار کند. اما در عین حال افرادی هم هستند که با وجود غیر بومی بودن، قبلا در استان کار کرده‌اند و به امور استان اشراف دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha