• پنجشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99071712782
  • خبرنگار : 50175

امام‌جمعه بروجرد:

رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می‌شود

رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می‌شود

ایسنا/لرستان امام‌جمعه بروجرد گفت: رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در مراسم معارفه تودیع و معارفه مدیر حوزه‌ علمیه امام صادق (علیه‌السلام) که امروز ۱۷ مهرماه برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه و رسالت اصلی روحانیت انسان ساختن و تربیت انسان‌هاست، اظهار کرد: رسالت روحانیت در کلمه هدایت خلاصه می‌شود.

وی تصریح کرد: هدایت به‌عنوان یک اصل محوری و جامع در قرآن مطرح است، خداوند دین را برای چه تشریح کرده و پیامبران را برای چه فرستاده و کتب آسمانی را به چه منظور نازل کرده و مسئله امامت و جانشینی را بعد از نبوت برای چه مقدر ساخته که جانشین همیشه باید در روی زمین حضور داشته باشد.

امام‌جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: این اتصال لحظه‌ای قطع نشود همه این‌ها طبق آیات قرآن برای همان هدایت انسان‌ها یعنی تعلیم، تربیت، تزکیه و انسان‌سازی و به کمال انسانیت رساندن انسان‌ها بوده روحانیت برای تأمین سعادت انسان در دنیا و آخرت از طریق هدایت است هدایت خاص آخرت نیست در دنیا هم کارساز است.

حسینی اضافه کرد: اولین رسالت حوزه‌های علمیه تبیین اسلام ناب بر مبنای قرآن، سنت پیغمبر (ص) و ائمه معصومین (ع) و دومین رسالت آن ایجاد بستر حاکمیت دینی برای تحقق شریعت، رسالت سوم مبارزه با ظلم و ظالمان و طواغیت و چهارمین رسالت، صیانت از دین و حاکمیت دینی است.

وی در پاسخ به وظیفه اصلی و کار ویژه‌های روحانیت بیان کرد: رسالتی که به روحانیت محول شده دنباله رسالت پیامبران و ائمه معصومین است به عبارت دیگر روحانیون در اصل، رسالت انبیاء و امامان معصوم را در حد توان و ظرفیت خود برعهده دارند.

در این آیین از زحمات و مجاهدت‌های حجت‌الاسلام مجتبی گودرزی مدیر سابق حوزه علمیه امام صادق (ع) تقدیر و حجت‌الاسلام علوی مهر به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه امام صادق (ع) معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha