• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99072216089
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

بیماران دیالیزی در صف انتظار برای دریافت واکسن آنفلوآنزا

بیماران دیالیزی در صف انتظار برای دریافت واکسن آنفلوآنزا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس انجمن بیماران کلیوی چهارمحال و بختیاری گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای بیماران دیالیزی به‌صورت رایگان است اما این بیماران همچنان سرگردان هستند.

عزیزالله نافیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری حدود ۴۰۰ بیمار دیالیزی وجود دارد، اظهار کرد: این بیماران در بخش‌های دیالیز بیمارستان‌ها و بخش‌های دیالیز درمانگاه‌ها شامل بیمارستان هاجر شهرکرد، کلینیک دی (به‌صورت آزاد)، بیمارستان تامین اجتماعی فرخ‌شهر، بیمارستان سیدالشهدا فارسان، بیمارستان حضرت ولیعصر بروجن، بیمارستان شهدا لردگان، بخش دیالیز شهرستان سامان و بهداری محلی شهر هفشجان بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد دیالیزی به حداقل سه جلسه انجام دیالیز در هفته نیاز دارند، افزود: امکان تعطیلی بخش‌های دیالیز وجود ندارد و خوشبختانه تاکنون مورد فوتی ناشی از کرونا از سوی بیماران دیالیزی در استان مشاهده نشده است.

رئیس انجمن بیماران کلیوی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این بیماران جزء بیماران خاص محسوب می‎‌شوند، گفت: داروهای این بیماران رایگان و دفترچه مشخص دارند، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای بیماران دیالیزی به‌صورت رایگان است اما این بیماران همچنان سرگردان هستند.

نافیان با اشاره به اینکه هزینه هر فرد دیالیزی رقمی حدود ۱۵ میلیون تومان است، ادامه داد: این رقم رایگان است، اما هزینه‌های دیگر دارند و حمایت‌های مردمی نیز شامل حال این بیماران می‌شود.

رئیس انجمن بیماران کلیوی چهارمحال و بختیاری، بیماران دیالیزی را از کلیه گروه‌های سنی عنوان و بیان کرد: بیشترین نیرو برای پیوند کلیه برای جوانان اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی انجام پیوند کلیه در استان صورت نگرفته است، اضافه کرد: چندین پیوند برای بیماران دیالیزی انجمن و در خارج از استان صورت گرفته است.

نافیان در پایان به مردم توصیه کرد هزینه ترحیم اموات خود را برای درمان بیماران دیالیزی صرف کنند و خاطرنشان کرد: شماره حساب‌هایی برای سهیم شدن در کمک به افراد دیالیزی استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha