• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99072317220
  • منبع : نمایندگی قزوین

نماینده بوئین‌زهرا و آوج در مجلس:

مخالف پردیس شدن دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا هستیم

مخالف پردیس شدن دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا هستیم

ایسنا/قزوین نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا با هر استدلالی زیر نظر قزوین باشد، اهداف دانشگاه محقق نخواهد شد لذا ما مخالف پردیس شدن این دانشگاه بوده و هستیم.

روح‌الله عباسپور در خصوص مشکلات دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از دریافت مجوز گرفته، تا ساخت و بهره‌برداری از دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا در دوره مجلس هشتم و نهم اتفاق افتاد، اما متأسفانه در دوره مجلس دهم این دانشگاه تضعیف شد و زیر نظر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا در صورت تقویت، ظرفیت پذیرش ۶۰۰۰ دانشجو را دارد، ادامه داد: متأسفانه از زمانی که این دانشگاه زیر نظر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قرار گرفت مشکلات بسیار بیشتر شد، و حتی در برهه‌ای دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پیگیر حذف رشته‌های دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا بود.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: الآن بعد از گذشت چهار سال، ما به این نتیجه رسیدیم که اگر دانشگاه فنی‌مهندسی با هر استدلالی زیر نظر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باشد، اهداف دانشگاه محقق نخواهد شد لذا ما مخالف پردیس شدن این دانشگاه بوده و هستیم.

وی عنوان کرد: طی این مدت که دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا زیرمجموعه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قرار گرفته در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اتفاق مثبتی رقم نخورده است.

عباسپور تصریح کرد: اخیراً پیگیری‌هایی انجام شد که در پی آن توانستیم سند دانشگاه را بگیریم تا به‌واسطه این سند، دانشگاه بتواند ردیف بودجه عمرانی بگیرد.

وی بابیان اینکه رسالت دانشگاه نیز تربیت نیروی انسانی است، تشریح کرد: در علم اقتصاد، ابزار، سرمایه، زمین و نیروی انسانی مؤلفه‌های تولید محسوب می‌شوند؛ امروزه که اقتصاد کشور می‌تواند حول محور فعالیت‌های دانش‌بنیان و نیروی انسانی بچرخد، تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فنی مهندسی اهمیت بسزایی دارد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در حال حاضر در این دانشگاه، ۳۳۰۰ دانشجو در ۱۶ رشته دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه در ۱۲۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد به دلیل نزدیکی به مرکز، استقبال خوبی از رشته‌های این دانشگاه شده است که همین امر می‌تواند موجب توسعه دانشگاه شود.

عباسپور یادآور شد: در طرح توسعه دانشگاه فنی مهندسی، احداث ۹۵ هزار مترمربع ساختمان پیش‌بینی‌شده است که با این اقدام ۱۶ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل خواهند شد. تا به امروز در این دانشگاه، کاهش جمعیت دانشجویی را شاهد نبودیم، اما اگر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توجه بیشتری به دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا می‌کرد قطعاً تعداد دانشجویان به ۶۰۰۰ نفر می‌رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha