• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99072820603
  • خبرنگار : 50388

معاون استاندارسیستان وبلوچستان:

پیشگیری عقلانی ترین راه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است

پیشگیری عقلانی ترین راه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: پیشگیری کوتاه ترین، به صرفه ترین و عقلانی ترین راه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و باید بیشترین تمرکز و انرژی برای منابع در حوزه پیشگیری انجام شود.

به گزارش ایسنا علی زینی وند در جلسه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد که با حضور تشکلهای حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری کوتاه ترین و به صرفه ترین را در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که امیدواریم سیاست‌گذاری‌های دولت در این حوزه توسعه پیدا کند.

وی گفت: در حوزه درمان نیز مراکز متعددی در استان فعالیت می کنند که به علت اینکه عملکردها در حوزه پیشگیری خوب نبوده، افرادی آسیب می بینند و راه جز نگهداری و درمان آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه درمان دستگاه های دولتی نمی توانند به صورت مستقیم نقش‌آفرین باشند اما زمینه را برای حضور مردم و تشکل‌ها و فعالان این حوزه باید فراهم کنند و نهایت تسهیل گری و کمک را در این حوزه داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان افزود: مهمترین مساله در چرخه درمان آسیب ها، مسئله پسا درمان است و پس از مرحله درمان ، فرد آسیب دیده را نباید رها کنیم و باید در این حوزه در استان پایلوت ایجاد کنیم و تلاش کنیم که فرد آسیب دیده پس از درمان دوباره به چرخه آسیب برنگردد.

وی ادامه داد: ادامه این چرخه بر عهده حوزه درمان نیست و کسانی که در حوزه درمان فعالیت می‌کنند نباید وارد حوزه پس از درمان شود چرا که از کار درمان باز می مانند.

زینی وند گفت: دستگاه متولی از جمله فنی و حرفه‌ای و خیرین باید کارگاههای هدفمند تعریف کنند و افراد آسیب دیده که درمان شده اند را جذب نمایند.

وی با تاکید بر حمایت  از افراد آسیب دیده پس از درمان گفت: در شرایط فعلی پیدا کردن شغل مناسب برای افراد عادی جامعه هم سخت است و برای افراد آسیب دیده ایجاد شغل بسیار سخت تر است و بدون حمایت امکان ندارد.

وی افزود: ما یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین پول ارزان را برای ایجاد اشتغال هزینه کرده‌ایم اما کمترین برون داد را در ازای هزینه این پول به دست آورده ایم چرا که تصور غلط و نپخته ای در کشور وجود دارد که اگر دولت اعتبار هزینه کند شغل ایجاد می‌شود.

 زینی وند گفت: پول کمترین ابزار شغل است و دیدگاه، فکر و بازاریابی شغل ایجاد می‌کند.

 معاون استاندار سیستان وبلوچستان تاکید کرد: باید چرخه و زنجیره پیشگیری، درمان و پسا درمان تکمیل شود و برای این منظور نیروهای متخصص چه درNGO ها و چه مدیرانی که در این حوزه کار می‌کنند باید دانش داشته باشند چرا که موضوعات اجتماعی بسیار پیچیده‌اند و باید با هدفمندی و با ماموریت های مشخص شده الگویی در جامعه ایجاد کنیم که در این حوزه کارساز باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha