• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99072921336
  • خبرنگار : 50022

پیشگیری از پوکی استخوان با روزی نیم ساعت پیاده‌روی

پیشگیری از پوکی استخوان با روزی نیم ساعت پیاده‌روی

ایسنا/البرز متخصص ارتوپد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: دریافت کلسیم و ویتامین دی کافی، ترک سیگار، داشتن فعالیت فیزیکی مداوم و متعادل مثلاً حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‏ روی روزانه در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.

دکتر آروین نجفی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد:  اهمیت پوکی استخوان به حدی است که سازمان بهداشت جهانی WHO روز ۲۰ اکتبر را به عنوان روز جهانی پوکی استخوان یا همان استئوپروز نامگذاری کرده است. گاها بار این بیماری از سایر بیماری‌های مزمن مثل دیابت و فشار خون بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدا این بیماری  ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد و به همین دلیل این بیماری، بیماری خاموش نامیده می‌شود. به مرور زمان فرد دچار شکستگی خود به خودی  در اندام‌های مختلف بدن مثل مچ دست، ران و لگن، کمر و ستون مهره می‌شود.

متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کمبود فعالیت‌های فیزیکی به خصوص ورزش‌های هوازی می‌تواند از مهمترین علل بروز بیماری باشد به همین دلیل افراد سالم و بیمار به انجام  ورزش تشویق می‌شوند. سیگار، مصرف برخی داروها و سابقه خانوادگی می‌تواند از دیگر  ریسک فاکتورهای بیماری باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: علت اصلی ایجاد بیماری اختلال در متابولیسم استخوان است که تولید استخوان با مشکلاتی مواجه می‌شود . بانوان بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند به همین دلیل بهتر است بانوان از سن ۶۵ سالگی و آقایان از سن ۷۰ سالگی هر دو سال یک بار تست سنجش تراکم استخوان را انجام دهند . افرادی که مبتلا به اختلالاتی در تیروئید و پاراتیروئید و فوق کلیه هستند با دستور پزشک زودتر تست‌های تشخیصی را انجام دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دریافت کلسیم و ویتامین دی کافی، ترک سیگار، داشتن فعالیت فیزیکی مداوم و متعادل مثلاً حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‏ روی روزانه در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha