• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99073022023
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان اعلام کرد؛

قطع و قاچاق درختان بلوط برای کسب سود

قطع و قاچاق درختان بلوط برای کسب سود

ایسنا/اصفهان معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در سال های اخیر با توجه به اقدامات انجام شده در استان، با مشکل قطع درختان بلوط در اصفهان مواجه نیستیم، البته این حفاظت دقیق به دلیل سطح پایین جنگل های بلوط در استان است.

عبدالرضا مهاجری در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت جنگل های بلوط استان اصفهان، اظهار کرد: بلوط به عنوان یکی از درختان میوه ای در مناطق زاگرسی کشور رشد می کند که در برخی مناطق استان اصفهان نیز پوشش گیاهی وجود دارد.

وی تاکید کرد: مجموع جنگل های طبیعی بلوط استان اصفهان ۶۰ هزار هکتار است که در دو شهرستان فریدون شهر و سمیرم گسترش دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته برای حفظ جنگل های بلوط، گفت: احیای رویشگاه‌های جنگل های بلوط از طریق بذرکاری گونه ها، توزیع سیلندر گاز برای جلوگیری از استفاده مردم از هیزم، توزیع نیم بهای آبگرمکن های خورشیدی، توزیع تنورهای گازی، برگزاری کلاس های آموزشی برای ساکنان جنگل ها و در نهایت حضور نیروهای یگان حفاظتی در این مناطق از جمله اقدامات اداره کل منابع طبیعی برای حفظ جنگل های بلوط است.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه اکنون شاهد قطع درختان بلوط در استان نیستیم، تاکید کرد: در استان های همجوار همچون کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال بختیاری به علت گستردگی جنگل های بلوط، متاسفانه به دلیل ارائه خدمات ناچیز و همچنین نیازهای معیشتی مردم و با توجه به درآمد خوب قطع درختان بلوط، این درختان به صورت غیرقانونی و قاچاق قطع می شوند و برای ارزش افزوده بیشتر، در کوره ها تبدیل به زغال می شوند، البته در صورت مشاهده این تخلف با آن ها به صورت قانونی برخورد می شود.

مهاجری تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با توجه به اقدامات انجام شده در استان، با مشکل قطع درختان بلوط در اصفهان مواجه نیستیم، البته این حفاظت دقیق به دلیل سطح پایین جنگل های بلوط در استان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان همچنین با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در سال جاری تاکنون آتش سوزی جنگل های بلوط را در استان نداشتیم، گفت: تنها یک مورد آتش سوزی جنگل در ذخیره گاه گونه بَنه به مساحت ۳۳۰ هکتار در منطقه داغباشی شهرستان سمیرم رخ داد که به دلیل سهل انگاری بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha