• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99080603304
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فراخوانی از جنس داستان و زاینده‌رود

فراخوانی از جنس داستان و زاینده‌رود

ایسنا/اصفهان جشنواره‌ سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود با انتشار فراخوان چهارمین دوره خود رسما آغاز به کار کرد.

سیاوش گلشیری، دبیر این دوره از جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود، با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، چهارمین دوره جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود را برگزار می‌کند.

او با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره، اظهارکرد: این جشنواره شامل بخش‌های «زاینده‌رود»، «آزاد»، «داستان کوتاه کوتاه» و بخش ویژۀ «دانشجویان ایرانی خارج از کشور» است.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود توضیح داد: قالب آثار ارسالی به بخش‌های آزاد، زاینده‌رود و ویژۀ دانشجویان ایرانی خارج از کشور، یک داستان کوتاه ۶ هزار کلمه‌ای و بخش داستان کوتاه‌کوتاه، یک داستان ۱۰۰ کلمه‌ای است.

گلشیری خاطرنشان کرد: جز بخش زاینده‌رود که آثار آن باید مرتبط با زاینده‌رود باشد، موضوع سایر بخش‌ها آزاد است اما آثار ارسالی به هیچ وجه نباید پیش از ارسال به این جشنواره، در نشریات، کتاب‌ها و... منتشر شده و یا در جشنواره‌های دیگر شرکت داده شده باشد.

وی با اشاره به جوایز این جشنواره ادامه داد: در بخش آزاد، برای نفر اول ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده و به نفرات چهارم تا دهم نیز جوایزی اهدا می‌شود. در بخش زاینده‌رود نیز ۴۰ میلیون ریال، داستان کوتاه، ۱۰ میلیون ریال و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ۱۰ میلیون ریال برای نفرات اول هر بخش در نظر گرفته شده است.

گلشیری یادآور شد: چهارمین دوره از جشنواره سراسری داستان کوتاه زاینده‌رود به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود و از جمله برنامه‌های جنبی آن نیز می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های داستان‌خوانی و بزرگداشت یک داستان‌نویس پیشکسوت اشاره کرد.

دبیر جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود، مهلت ارسال آثار به چهارمین دورۀ این جشنواره را تا اول اسفندماه سال جاری اعلام کرد و گفت: امکان تمدید مهلت ارسال آثار نیز وجود دارد.

جشنوارۀ سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود، رویدادی است که در تقویم فعالیت‌های فرهنگی ملی جهاد دانشگاهی ثبت شده و از سال ۱۳۹۴ تاکنون هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. مخاطب این جشنواره، دانشجویان داخل و خارج از کشور هستند و در واقع، وجه تمایز آن با جشنواره‌های ادبی مشابه، دانشجومحوری است. کشف استعدادهای نو، حمایت از دانشجویان علاقه‌مند به ادبیات داستانی، پاسداری از زبان فارسی و نیز، زاینده‌رود، از جمله اهداف برگزاری جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود است.

 علاقه‌مندان برای شرکت در چهارمین دورۀ این جشنواره تا اول اسفندماه سال جاری می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به نشانی reg.jdisf.ac.ir اقدام و در صورت نیاز، آیین‌نامه و اطلاعات بیشتر را نیز در همین سایت مطالعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha