• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99080603464
  • خبرنگار : 50228

نه به "اثر انگشت"، هدف موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه"

نه به "اثر انگشت"، هدف موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه"

ایسنا/خوزستان موسس و مدیرعامل موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه" با اشاره به هدف این موسسه در تشویق کودکان مناطق عشایری صعب‌العبور به تحصیل، گفت: هدف قلبی‌مان این است که روی اثر انگشت زدن در سن بالا،‌ ضربدر بزنیم و آن را حذف کنیم؛ یعنی یک فرد در حدی سواد داشته باشد که بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

نرگس عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص چگونگی فعالیت موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه" اظهارکرد: تقریبا سه سالی است که در قالب این موسسه مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به مناطق عشایری صعب‌العبور خوزستان هستیم.

وی با اشاره به آمار نسبتا بالای بی‌سوادی در خوزستان، خاطرنشان‌کرد: این برای آینده خوزستان ترسناک است و درد دارد که در آینده کسی نباشد که بتواند از حق و حقوق مردم استان دفاع کند.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه" گفت: وقتی قرار باشد بیشترین بی‌سوادهای ایران را تحویل جامعه بدهیم، این بسیار تکان‌دهنده است و ما چون نمی‌خواستیم این اتفاق رخ بدهد، تصمیم گرفتیم در قالب موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه" خدماتی در راستای تشویق به تحصیل کودکان ارائه دهیم.

وی افزود: وقتی می‌بینم به موازات این‌که به دنبال این هستیم که در بهترین دانشگاه‌ها چه اتفاقاتی می‌افتد؛ نسلی در حال تربیت است که از سواد صفر است، این موضوع برای شخص من زجرآور بود و همین درد باعث شد که فعالیت‌مان را در قالب موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه" آغاز کنیم.

عبداللهی عنوان کرد: موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه" یک نهاد مردمی است که هزینه‌های آن توسط مردم پرداخت می‌شود و تلاش این بوده است که تمام پول و امکاناتی که به دست موسسه می‌رسد، صرف خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان و تشویق آن‌ها برای تحصیل شود. ما بیشتر در بخش عشایری مناطق صعب‌العبور خدمات رسانی می‌کنیم که در این مناطق نیز از بچه‌ها به عنوان نیروی کار استفاده می‌شود و هدف‌ ما تشویق خانواده این کودکان به اهمیت تحصیل فرزندان‌شان بوده است.

وی با اشاره به آمار کشوری مبنی بر این‌که ۵۰ درصد بچه‌های عشایر، مقطع ابتدایی را به اتمام نمی‌رسانند، ادامه داد: وقتی بچه‌ای سواد نداشته باشد، یکی به او ستم خواهد کرد و وقتی بزرگ شد نیز به خاطر بی‌سوادی نمی‌تواند از مسائل حقوقی اولیه خود دفاع کند. آن‌چه در قلب ما است، این است که روی اثر انگشت زدن در سن بالا (به دلیل بی‌سوادی)،‌ ضربدر بزنیم و آن را حذف کنیم؛ یعنی یک فرد در حدی سواد داشته باشد که بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه" گفت: در دهه ۷۰ یکسری مدارس شبانه‌روزی برای روستاییان و عشایر تاسیس شد که مدرسه نمونه دولتی حسابی اهواز از جمله آن مدارس است. به واسطه ارتباطی که با مدیر این مدرسه دارم، متوجه شدم همان بچه‌هایی که از عشایر برای تحصیل به این مدرسه می‌آمدند، همگی پزشک، وکیل و نماینده مجلس هستند و اکنون همین نفرات حامی ما در موسسه نیکوکاری "بریم مدرسه" هستند و کمک‌های خوبی به ما داشته و دارند.

وی در پایان عنوان کرد: ما بسیار تمایل داریم که از مسئولیت اجتماعی ادارات، حامی‌ای در کنار خود داشته باشیم اما متاسفانه ادارات در این زمینه خیلی سخت با ما همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha