• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99080603721
  • خبرنگار : 50403

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان توسط سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان توسط سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: در قالب طرح رزمایش مؤمنانه بسته های معیشتی به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان توسط سازمان بسیج دانش آموزی استان و دانش آموزان بسیجی این سازمان، توزیع شد.

وحید فرشباف رشیدی روز سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت روز ۱۳ آبان برگزار شد، با بیان اینکه روزهای هفتم الی سیزدهم آبان ماه تحت عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: هماهنگی و همکاری خوب و مداومی مابین سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش و پرورش استان وجود دارد و می‌توان از ظرفیت بسیج دانش آموزی استان به نحو احسن استفاده کرد.   

وی ادامه داد: با توجه به بازرسی های صورت گرفته و اشرافیت فرماندهی، بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی برای چندمین بار به عنوان استان نمونه کشوری در سال ۹۸ انتخاب شد که این موفقیت نتیجه همکاری سازمان در مرکز و حوزه‌های مختلف در نواحی ادارات و مدارس است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی بسیج دانش آموزی استان در طول یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: بزرگترین و گسترده ترین برنامه ما در بحث مقابله با ویروس منحوس کرونا بود که بعد از اسفند ماه تمامی حوزه‌های بسیج دانش آموزی استان در قالب رزمایش کمک مؤمنانه و پویش هم‌کلاسی مهربان در سه مرحله و به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان لوازم التحریر، کیف، کفش، تبلت، غذای گرم و... توزیع کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اضافه کرد: دانش آموزان بسیجی در قالب گروههای سرود در مجتمع های مسکونی، میادین و معابر شهر برنامه اجرا کردند تا در روحیه دهی به مردم و همشهریان نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: طرح یاوران ولایت نیز در قالب اردوهای یک هفته ای برگزار شد که در این طرح، واحد های مقاومت پیشگام تشکیل یافت و مدیریت این واحدها نیز برعهده دانش آموزان مستعد و نخبه بودکه البته امسال این طرح به صورت آنلاین برگزار شد و اساتید مختلف به تدریس و آموزش موضوعات تشکیلاتی، مهارتی و عقیدتی پرداختند که حدود ۸۰۰ دانش آموز در این دوره شرکت کردند.

وی به فعالیتهای این سازمان در بحث اردوهای جهادی نیز اشاره کرد و گفت: حدود هزار گروه جهادی بسیج دانش آموزی در استان وجود دارد که ۷۸۰ گروه از این تعداد در اطلس جهادی ثبت شده است و عمده فعالیت این گروهها در ارتباط با تولید ماسک، مرمت و بهسازی مدارس روستاها بود که این حجم از تعداد گروه و فعالیت های صورت گرفته بعد از استان تهران بی سابقه است.

به گزارش ایسنا، فرشباف رشیدی در ادامه به تشریح طرح ملی شهید بهنام محمدی پرداخت و اظهار کرد: مهمترین هدف ما از این طرح اتصال سه رکن منزل، مدرسه و مسجد و همچنین تقویت علمی دانش آموزان است که با امضای فرمانده کل سپاه پاسداران و وزیر آموزش و پرورش به ردههای سپاه و آموزش پروزش استانی ابلاغ شده است.

وی در خصوص درس آمادگی دفاعی نیز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان، کیفی سازی درس آمادگی دفاعی است بطوریکه متولی این درس سازمان بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش است و سالانه ۵۶ هزار دانش آموز باید این واحد درسی را بگذرانند که شناسایی و آموزش مربیان و برگزاری واحد عملی این درس برعهده بسیج دانش آموزی است، بطوریکه در حال حاضر ۱۸۲۵ مربی آمادگی دفاعی دارای گواهینامه تدریس هستند و امسال نیز ۴۷۰ مربی مجوز خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: سال گذشته در لیگ بین المللی علمی پایا که همه ساله توسط بنیاد ملی نخبگان در تهران برگزار می‌شود، استان ما موفق به اخذ ۱۳ مدال رنگارنگ شد و امسال نیز امیدواریم تیمهای آذربایجان شرقی در قالب ۱۲ تیم پنج نفره عازم این مسابقات شده اند، مجددا موفق به کسب مدال شوند که امسال این مسابقات به‌صورن مجازی برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود به برنامه های ابلاغی این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای اینکه از ظرفیت تمامی اقشار بسیج استفاده کنیم، تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم و۴۰ برنامه توسط وزارت آموزش پرورش به بسیج دانش آموزی اختصاص داده شده است که تمامی برنامهها با الزاماتی که ابلاغ شده، نتایج کلیدی و موثری در تحقق سند تحول بنیادین خواهد داشت و ما ملزم به اجرای تمامی این برنامه ها هستیم و طبق قولی که داده ایم، جامه عمل خواهیم پوشاند.

وی در رابطه با اردوی زیارتی راهیان نور نیز اظهار کرد: ما همه ساله دانش آموزان را در این ایام به مناطق عملیاتی شمالغرب و در بهمن و ‌اسفند ماه به مناطق جنوب اعزام می‌کردیم که امسال با توجه به شرایط کرونایی و عدم برگزاری اردوی راهیان نور، تصمیم گرفتیم در کانال همسنگر بصورت مجازی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنیم و سعی می‌کنیم از این طریق دانش آموزان را با حال و هوای جبهه مانوس کنیم

فرشباف رشیدی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی عبارت است از «دانش آموز انقلابی ، مقاومت و استکبار ستیزی»، گفت: در همین راستا پویشی را تحت عنوان «آمریکا باید از منطقه برود» راه اندازی کرده‌ایم که در قالب متن نویسی با موضوع چرا مرگ بر امریکا، پیام ویدیویی به سربازان آمریکایی در خصوص انتقام خون‌ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نقاشی، تهیه نماهنگ، طراحی اینفوگرافی از بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و به تصویر کشاندن جنایت امریکا در منطقه و در نهایت موضوع همصدا با حاج قاسم سلیمانی که شامل قرائت بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونایی راهپیمایی روز ۱۳ آبان برگزار نخواهد شد اما در قالب پویش «همه باهم مرگ بر آمریکا» در ساعت ۹ روز ۱۳ آبان همه باهم ندای مرگ بر آمریکا سر خواهیم داد و پویش جمع آوری امضای دانش آموزان تحت عنوان طومار مجازی نیز از دیگر برنامه‌های روز ۱۳ آبان امسال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مدارس مجری طرح شهید بهنام محمدی باید دارای یک گروه سرود باشند، اظهار کرد: افتتاحیه مسابقات سرود نغمه عشق برنامه دیگری است که با توجه ضرورت و تاثیرگذاری گروههای سرود دانش آموزان این مسابقات برگزار می‌شود و در شهرستان هایی که نماز جمعه برگزار می‌شود، دانش آموزان بسیجی قبل از خطبهها سخنرانی خواهند کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان رونمایی از از ششمین جلد از سری کتاب های «فهمیده های آذربایجان شرقی» را دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ما دارای ۱۸۵۲ دانش آموز شهید در استان هستیم، سعی داریم این شهدا را در سری کتابهای فهمیدههای اذربایجان معرفی کنیم و برای این کار ابتدا شهدا شناسایی می شوند و سپس با خانوادههای شان ارتباط برقرار کرده و تمامی مسایل و موضوعات مربوط به فرزند شهیدشان از جمله وصایای شهدا در این کتابها نوشته می‌شود تا نسل های آینده این شهدا را بشناسند

وی در خصوص میزان تاثیر تشکلهای دانش آموزی در کنترل آسیب های اجتماعی حاکم در جامعه و مدارس نیز اظهار کرد: چهار تشکل سازمان دانش آموزی، انجمن اسلامی، هلال احمر و بسیج دانش آموزی تشکلهای قانونی و دارای مجوز فعالیت در مدارس هستند که بسیج دانش آموزی از طرف مجلس شورای اسلامی میز مجوز فعالیت دارد.

فرشباف ادامه داد: حجم فعالیت و هزینه های دشمن در مقابل هزینه ما بسیار ناچیز است بطوریکه ما برای برگزاری کلاس آنلاین باید بسته اینترنتی بخریم که ظرفیت ۲۰۰ نفری دارند، اما مشاهده می‌کنیم که دشمنان ما در فضای مجازی چقدر هزینه می‌کنند و من معتقد هستم هر چهار تشکل مذکور به نوبه خود زحمات زیادی برای دانش آموزان می‌کشند، اما میزان هجمه دشمنان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که در کنار بحث اقتضای سنی دانش آموزان و کنجکاوی آنان برای حضور در فضای مجازی، نباید نقش خانواده ها را نادیده گرفت. چون که متاسفانه برخی خانواده هیچ توجهی به مسائل فرهنگی و اجتماعی فرزندان خود نمی کنند، در حالیکه دانش آموزان زمان زیادی در کنار خانواده خود حضور دارند.

وی در پایان گفت: با آگاهی کامل می‌گویم که خوشبختانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان ما نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است، اما اقدامات جزیره ای نهادهای مختلف فرهنگی منجر به رخنه دشمن شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha