• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99080703894
  • منبع : نمایندگی گیلان

افزایش سازگاری ذائقه مردم جهان با برنج ایرانی

افزایش سازگاری ذائقه مردم جهان با برنج ایرانی

ایسنا/گیلان مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به افزایش سازگاری ذائقه مردم جهان با برنج ایرانی بنا داریم، بازارهای هدف بیشتری را کسب کنیم.  

نعمت قاسمی در گفت و گو با ایسنا گفت: امسال ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید شد که ۱۰۵ هزار تن آن در استان مصرف می‌شود و مابقی برنج مازاد بر مصرف تولیدی گیلان است.

وی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، افزود: این میزان برنج سفید از یک میلیون و ۹۵ هزار تن شلتوک استحصال شد.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنج مازاد تولید گیلان علاوه بر اینکه به بازار دیگر استان‌های کشور می‌رود، به مقدار ناچیزی نیز به کشورهای خارجی متقاضی برنج ایرانی صادر می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه همه برنجهایی داخلی که باید به کشورهای خارجی صادر شوند،از استان گیلان تایید و صادر می شوند،خاطرنشان کرد: امسال  ۱۶۰۰ تن به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، اتریش، کانادا و آلمان و بقیه به استان های دیگر کشور صادر شد.

وی تصریح کرد: اولویت اول کشاورزی گیلان تامین برنج مورد نیاز مردم و هوطنان است و صادرات برنج این استان برای دیگر کشورها در مرحله بعدی قرار دارد.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: صادرات برنج ایرانی ارزآوری خوبی برای کشور دارد و ما بنا داریم تا بازارهای هدف بیشتری را در جهان از آن برنج ایرانی کنیم.

وی افزود: ذائقه بسیاری از مردم کشورهای هدف با برنج ایرانی سازگار شده است و چون این محصول کیفیت و طعم خوبی دارد، هر روز مشتریان بیشتری پیدا می‌کند.

قاسمی گفت: اغلب برنج تولیدی گیلان از نوع هاشمی است و برنج های صادر شده  از گیلان به دیگر کشورها نیز از همین رقم است.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌بندی برنج ایرانی کاملا شکیل و استاندارد است و ما امید داریم تا سال آینده به کشورهای متقاضی برنج دنیا نیز افزوده شود.     

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha