• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99080703906

اولین بازار تخصصی پیشه‌های هنری در مشهد کار خود را آغاز کرد

اولین بازار تخصصی پیشه‌های هنری در مشهد کار خود را آغاز کرد

ایسنا/خراسان رضوی اولین جمعه بازار پیشه‌های هنری با عنوان ترنج با هدف پرداختن به شاخه‌های هنری و حمایت از استعدادهای، فراوان و هنرمندان توانمند شهر مشهد برای ارزش آفرینی هنری و ایجاد اشتغال‌های خرد در سطح شهر جمعه دوم آبان‌ماه کار خود را آغاز کرد.

در این بازارچه که به همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد برگزار شد قرار است هنرمندان در غرفه‌های خود محصولات‌شان را به صورتِ ورکشاپ، تولید و همانجا به فروش بگذراند.

احصای ظرفیت و پتانسیل های موجود در محلات هدف بازآفرینی و بهره‌گیری از توان پیشران‌های «طرح توانمندسازی کسب و کارهای خرد وخانگی» از اهداف این بازارچه است که حدود ۳۰ غرفه در آن به عرضه صنایع دستی مختلفی نظیرِ  تابلوفرش، گلیم، سنگ‌های قیمتی، سفال، چرم، پته‌دوزی، فرت‌بافی، سوزن‌دوزی بلوچ، مینا کاری، آیینه‌کاری و... مشغول هستند.  

سید مرتضی محمدیان، تولیدکننده مشاغل خانگی کارگاه آموزشی تولیدی سمکا که یکی از غرفه‌داران بازارچه‌ی ترنج بود، ضمن اشاره به مکان خوب نمایشگاه گفت: روز اول بیشتر فروش ما و سایر غرفه‌داران از ساعت ۴ عصر به بعد بود، برای اینکه بتوانیم مخاطب را صبح هم به بازارچه بکشانیم باید تبلیغات بیشتری بکنیم. 

الهام صمدی‌مقدم در خصوص حضورش در این این بازارچه گفت: چون اولین روز این بازارچه بود ما چندان آمادگی نداشتیم اما به صورت کلی خوب و مثمرثمر بود، اغلب مخاطبان افراد محلی بودند، ولی با گذشت زمان و در صورت استمرار این بازارچه، مردم از دیگر نقاط و محلات شهر هم به این بازارچه مراجعه خواهد کرد.

این تولیدکننده محصولات پته‌دوزی با اشاره به نقش‌ تبلیغاتِ صحیح در افزایش مخاطب گفت: بهتر است در بنرهای و بیلبوردهای تبلیغاتی به جای کلمه‌ی «جمعه‌بازار» از «نمایشگاه» استفاده بشود، به این علت که اینگونه می توانیم از حضورِ برخی گروه‌های جامعه نظیرِ پزشکان، اساتید دانشگاه و... هم هر هفته بهره‌مند شویم، به این خاطر که وقتی آنها با واژه‌ی «جمعه‌بازار» روبه‌رو شوند از این بازارچه بازدید نخواهند کرد و این نکات در استقبال از این بازارچه در آینده بسیار موثر است. 

فاطمه عادلی تولیدکننده فرش دستباف، گلیم وصنایع دستی، تنوع در غرفه‌های این جمعه‌بازار را از نقاط قوت آن دانست و یادآور شد: جای چند صنعت در این بازارچه خالی بودکه امیدوارم به مرور زمان در این بازارچه حضور پیدا کنند، همچنین اینکه اغلب بازدیدکنندگان افراد محلی بودند که مطمئنا به مرور زمان و با تبلیغات بیشتر مخاطبان این بازارچه هم بیشتر خواهد شد. 

محمود مدرسی که با ثبت برند «پبرادوچ» و  آموزش به بانوان روستا بیش از یکسال است که فعالیت سوزن دوزی بلوچ انجام می‌دهد نیز توزیع بن خرید  این بازارچه را بین کارمندان میراث‌فرهنگی و دیگر سازمان‌ها از دیگر عوامل موثر در رونق آن دانست. 

همچنین الهه ضمیری، مدیر تولیدی سرمه دوزی و صنایع دستی، نیز با اشاره به اهمیت طراحی غرفه گفت: توجه به زیبایی غرفه های نمایشگاهی موجب جلب مشتری و رونق اقتصادی‌تر این جمعه بازار خواهد شد. 

خاطرنشان می‌شود جمعه بازار ترنج هر هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ در وکیل‌آباد ۳، خیابان بیهقی، پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha