• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99081006446
  • خبرنگار : 50388

استاندارسیستان وبلوچستان: اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت جدی است

استاندارسیستان وبلوچستان: اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت جدی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اصلاح ساختار بودجه در کاهش هزینه و شناخت راه های جدید برای افزایش درآمد کشور یک ضرورت جدی است.

احمد علی موهبتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به ریاست وی و با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهارکرد: اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت جدی است و با توجه به شرایط تحریم کشور همه باید به آن توجه کنیم.

موهبتی ادامه داد: با توجه به کاهش هزار میلیاردی درآمد کشور در حوزه نفت، اصلاح ساختار بودجه در کاهش هزینه و همچنین شناخت راه های جدید برای افزایش درآمد و توجه به دستورالعمل ها و اقداماتی که کشور بتواند با اقتصاد مقاومتی به مقصد نهایی برسد یک ضرورت جدی است.

 وی با بیان اینکه مهلت ارائه پیشنهادات در بحث تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ تا هفدهم آبان ماه می باشد، گفت: سازمان ها و دستگاه های اجرایی فقط تا پایان  هفته جاری فرصت دارند پیشنهادات خود را در راستای تغییر لازم در حوزه بودجه سال آینده را پیشنهاد دهند.

استاندار بر سهم خواهی دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه هفتم نیز تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند و با ارتباط با وزارتخانه‌های مرتبط سهم استان را در برنامه هفتم پیش بینی کنند.

وی در ادامه افزود: دامنه فعالیت برخی سازمان ها از جمله صنعت و معدن به دلیل ورود به بحث معادن گسترش یافته اما نیروی انسانی این دستگاه ها همان تعداد گذشته است لذا انتظار از سازمان برنامه و بودجه این است که این گونه دستگاه ها که حجم فعالیتهای آنها افزایش پیدا کرده، در بحث بودجه جاری مورد توجه قرار گیرند.

موهبتی گفت: محدودیت هایی در بخش ساختار در بودجه دیده می‌شود که باید استثناهایی در این زمینه برای استان دیده شود چرا که بعضی از استان ها تقسیمات استانی و شهرستانی در سال‌های اخیر نداشته اند اما در استان سیستان و بلوچستان در مقطعی تعداد زیادی شهرستان ایجاد شده و این شهرستان ها امکانات زیرساختی لازم را ندارند و باید در بحث اعتبارات تملک دارایی استان سیستان و بلوچستان به صورت ویژه دیده شود.

استاندار همچنین افزود: اعتبارات پژوهشی نیز باید به گونه ای باشد که چالشهای استان به وسیله آن مطالعه و مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha