• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99081711050

تکمیل بازارچه بزرگ صنایع دستی یزد در صورت تامین اعتبار

تکمیل بازارچه بزرگ صنایع دستی یزد در صورت تامین اعتبار

ایسنا/یزد مدیر طرح بازارچه صنایع دستی شهر یزد از اتمام فاز اول این بازارچه خبر داد و گفت: فاز دوم این طرح نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است که بنابر وعده‌های داده شده، بخشی از آن تا سه ماه آینده تامین خواهد شد.

«علیرضا رعیتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که طرح مذکور با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، اوقاف و همچنین شهرداری انجام شده است، اظهار کرد: فاز اول این طرح با تامین اعتبار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آماده بهره‌برداری است.

وی طرح بازارچه بزرگ صنایع دستی یزد را شامل دو قسمت ورودی شاهزاده فاضل و دربند صدری در فاز نخست اعلام کرد و گفت: فاز بعدی این طرح شامل خانه صدرالعلماست که به محض تامین اعتبار آغاز می‌شود.

مدیر طرح بازارچه صنایع دستی یزد با بیان این که فاز اول این مجموعه از تیرماه سال ۹۷  آغاز و طی دو ماه اخیر به پایان رسیده است، گفت: فاز دوم این طرح نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است که بنابر وعده‌های داده شده، پنج میلیارد تومان از این اعتبار تا سه ماه آینده تامین خواهد شد.

وی فاز دوم این طرح را عمدتاً شامل مراحل استحکام بخشی، آواربرداری و مرمت مجموعه صدرالعلما اعلام کرد و گفت: موقعیت این بنا در مجاورت بازار سنتی یزد و همچنین کمبود جدی فضایی برای تولید و عرضه و فروش صنایع دستی در مرکز استان از عوامل ایجاد این بازارچه است.

رعیتی در پایان خاطرنشان کرد: مساحت و پیشینه تاریخی این بنا و البته اهمیت صنایع دستی در شهر گردشگرپذیر یزد، مسئله دیگری است که در تغییر کاربری این بنا به سمت بازارچه صنایع دستی نقش آفرینی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha