• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99081811800
  • منبع : نمایندگی قزوین

هر ۴ ساعت یک قزوینی به خاطر کرونا فوت می‌کند

هر ۴ ساعت یک قزوینی به خاطر کرونا فوت می‌کند

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اعلام اینکه در استان قزوین هر چهار ساعت یک هم استانی از دست می‌رود، گفت: «تاکستان» نقطه سیاه کرونایی استان قزوین است، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مرکز این شهر رعایت نمی‌شود به همین جهت ممنوعیت‌های عمومی و اختصاصی در ستاد کرونای استان تصویب و با نظارت ویژه در تاکستان اجرایی خواهد شد.

ستاد کرونای شهرستان تاکستان با حضور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار صبح امروز ۱۸ آبان در تاکستان تشکیل شد. در این جلسه فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، اعضای ستاد کرونای شهرستان، معاونین فرماندار، بخشداران، اعضای شبکه بهداشت شهرستان تاکستان و مدیران بیمارستان‌های شفا و تأمین اجتماعی تاکستان  نیز حضور داشتند.

منوچهر حبیبی در این جلسه عنوان کرد: کرونا یک ویروس پیچیده و کاملاً ناشناخته است و مباحث مطرح شده پیرامون کرونا هیچ‌کدام منطقی نیست و بیشتر بر اساس حدس و گمان‌ است.

وی تأکید کرد: مقابله با کرونا بر همه امور مقدم است و مهار این ویروس منحوس تنها با اهتمام و پای‌کار بودن مدیران امکان‌پذیر است بنابراین همه امکانات ادارات، دستگاه‌ها و بخش خصوصی باید در خدمت مهار کرونا باشد و تمامی نیروهای انسانی ادارات می‌بایست در اختیار ستاد کرونا باشند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار متذکر شد: اولویت دستگاه‌های قضایی نیز باید مهار کرونا باشد و بسیج هم پای کار بیاید و گروه‌های جهادی و سمن‌ها باید به جد در میدان حاضر باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید با متخلفانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد کند و نیروی انتظامی نیز باید مانند گذشته به صورت جدی در میدان حاضر شود. روحانیون، وعاظ، ائمه جمعه و امامان جماعت باید با مردم صحبت کرده و آنان را ارشاد کنند.

حبیبی در خصوص همراهی و همکاری مردم بیان کرد: به دلیل ناشناخته بودن ویروس حجم کار گسترده است و تنها رعایت اصول بهداشتی توصیه می‌شود، مردم باید ماسک را به‌عنوان یک اصل بپذیرند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

وی اضافه  کرد: در استان قزوین شهرستان‌های قزوین و تاکستان وضعیت خوبی ندارند و رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها در شهر تاکستان بسیار پایین است که همین امر وضعیت این شهرستان را وخیم کرده است و باید بگوییم تاکستان نقطه سیاه کرونایی استان قزوین است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: آمار ابتلای یکی از بخش‌های شهرستان تاکستان به نام اسفرورین معادل دو شهرستان استان است همچنین آمار بستری و فوتی‌های شهرستان تاکستان با شهرستان قزوین که جمعیت ۶۰۰ هزار نفری دارد برابری می‌کند و علت آن دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در مراسم عروسی و ترحیم است به گونه‌ای که بیشتر این مراسم ترحیم و عروسی را در تاکستان شاهد هستیم و اصول بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مرکز شهر رعایت نمی‌شود و اگر به این وضع توجه نشود باید اجساد مردم را از خیابان‌ها جمع کنیم.

حبیبی در خصوص راه‌حل کنترل اوضاع در تاکستان عنوان کرد: ممنوعیت‌های عمومی و اختصاصی در ستاد کرونای استان تصویب و با نظارت ویژه در تاکستان اجرایی خواهد شد همچنین فعالیت کسبه و صنوف به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ عصر به بعد به جز مشاغلی که مایحتاج ضروری مردم را تأمین می‌کنند ممنوع خواهد بود.

وی بیان کرد: بازرسی صمت، تعزیرات، بسیج و دستگاه قضایی باید با جدیت انجام شود و در خصوص ادارت باید بگوییم که استفاده از تهویه برای مکان‌های سربسته و سالن‌های جلسات الزامی است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: سرعت عمل در اجرای برنامه‌ها بسیار مهم است چون در کشور هر سه دقیقه یک نفر و در استان قزوین هر چهار ساعت یک هم استانی از دست می‌رود بنابراین پیشنهاد می‌شود محلات بلوک‌بندی شده تا نظارت‌ها و کنترل‌ها به صورت جدی انجام شود.

حبیبی یادآور شد: تمامی تالارهای پذیرایی به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود و رستوران‌ها تنها می‌توانند به‌صورت بیرون‌بر فعالیت داشته باشند. کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و  سالن‌های ورزشی نیز در این دو هفته تعطیل هستند. همچنین دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی نیز تعطیل بوده و تنها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha