• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99082214901
  • منبع : نمایندگی سمنان

اعمال مصوبات کرونایی مهم‌تر از ابلاغ آنها است

اعمال مصوبات کرونایی مهم‌تر از ابلاغ آنها است

ایسنا/سمنان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اعمال مصوبات ستاد مقابله با کرونا به مراتب مهم‌تر از ابلاغ آن است و نظارت جدی و مستمر بر اجرای مصوبات ستاد کرونا ضروری است.

حبیب ا..خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست کمیته نظارت و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان با بیان اینکه هدف اصلی برای پیشگیری و کنترل و مقابله با بیماری، قطع زنجیره انتقال است،اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس مرتب در حال جابجا شدن است، اگر بتوانیم این زنجیره را متوقف نماییم ، مانع انتقال بیماری خواهیم شد.
وی افزود: مصوباتی که در سطح ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تصویب می‌شود، رویکردی جز قطع زنجیره انتقال ندارد.
خجسته پور با اشاره به اینکه مصوبات اجرایی به خصوص تعطیلی اصناف غیر ضروری از ساعت ۱۸ دیروز ۲۱ آبان در چهار شهرستان استان سمنان اجرا شده افزود: انجام این طرح علی رغم اظهار نظرهای مختلف که برخی درباره آن داشته‌اند، می‌تواند مزیت‌هایی مانند جنبه‌های روانی و احساس خطر در بین مردم، جدی گرفتن کرونا و پیام جدی به جامعه داشته باشد. و اینکه هشداری است برای آگاهی بیشتر مردم از وجود خطری جدی که جان انسانها را به مخاطره می اندازد .
وی با تاکید بر قطع زنجیره شیوع در راستای کاهش ابتلا به بیماری با بیان این که بسیاری از ارتباطات سنتی را باید در هم شکست، خاطر نشان‌کرد: نیازی به حضور در ادارات نیست و باید سامانه‌های اینترنتی، تلفنی و غیرحضوری تقویت شوند و از سوی دیگر مردم نباید این احساس را داشته باشند که عدم حضورشان در یک اداره به رسیدگی امورات شأن ضربه می‌زند. ما اگر بتوانیم کاهش مراجعات مردمی را با کیفیت خدمت رسانی همراه کنیم قطعاً شاهد کاهش حضور مردم و در نتیجه قطع زنجیره انتقال بیماری خواهیم بود.
وی هشدار داد: اگر مصوبات ستاد مقابله با کرونا اجرایی نشود ابتدا شاهد افزایش مبتلایان خواهیم بود و ثانیاً موجب بی اعتبار بودن تصمیمات می‌شود و نمی‌توان شرایط را کنترل کرد، از طرف دیگر کسانی که رعایت می‌کنند را نیز بی انگیزه خواهد کرد؛ لذا باید نظارت بر اجرای مصوبات حوزه کرونا استان سمنان به دقت انجام شود.
خجسته پور با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی حداقل دو مخاطب دارند گفت :نخست کارکنان و دوم خدمت گیرندگان و یا جامعه هدف که مدیران دستگاه‌های اجرایی درباره هر دو گروه ضمانت و وظیفه دارند و باید در امر رعایت قوانین و مصوبات مربوط به مقابله با بیماری اهتمام جدی ورزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha