• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99082214973

یک مسئول مطرح کرد:

۱۹۱پرونده طلاق در خراسان شمالی به سازش ختم شد

۱۹۱پرونده طلاق در خراسان شمالی به سازش ختم شد

ایسنا/خراسان شمالی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۱۹۱ پرونده طلاق در استان به سازش ختم شد.

اسپیدکار، ۲۲ آبان ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه هزار و ۲۶۵ پرونده در سال جاری با موضوعات خانوادگی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارجاع شده است، بیان کرد: از این تعداد پرونده با موضوعات خانوادگی ۱۹۱ پرونده در حوزه طلاق به سازش ختم شد که این آمار باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: مقابله با آسیب‌ها و موضوعات اجتماعی نمی‌تواند در کوتاه مدت ممکن باشد اما اینگونه نیست که برنامه‌ها و موضوعات را دنبال نکنیم به طور قطع در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به طور ویژه موضوعات خانوادگی، برنامه‌های بسیاری در سال جاری اجرا شده است.

اسپیدکار با اشاره به اینکه اقدامات دستگاه قضا در سال ۹۸ مناسب بوده است، و خراسان شمالی جزو هشت استان برتر انتخاب شد، ادامه داد: در سال ۹۹ نیز مجموعه برنامه‌های ابلاغی ۴۰ برنامه است که سال گذشته این آمار ۴۶ عنوان برنامه بوده و برخی از برنامه‌ها خروجی مورد نظر را به‌دست آورده که از همین جهت در عنوان برنامه‌های سال جاری ذکر نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با بیان این که ۲۳۰ کارگاه برای زندانیان، معتادین و... برگزار شده است، اظهار کرد: برای تعامل با سمن‌ها و افزایش تعاملات موجود در شش ماه نخست سال جاری ۱۳ جلسه برگزار شده است و به طور قطع اط ظرفیت سمن‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مسیر دوچرخه سواری در بجنورد در حال حاضر متوقف شده است، تصریح کرد: باید پیوست اجتماعی و فرهنگی این طرح ارائه شود و همچنین نواقصی که برای این طرح بررسی شد باید از سوی شهرداری رفع شود که تاکنون هیچ‌گونه اصلاحیه‌ای به دست دستگاه قضا نرسیده است.

اسپیدکار عملکرد دفاتر تسهیلگری را در بجنورد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اطلاعات و شناسایی بسیار خوبی از سوی دفاتر تسهیلگری به دست آمده که می‌تواند برای رفع مشکلات موجود بسیار کمک کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه مباحث کیفری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم کاهش پیدا کرده است، افزود: طرح‌های مختلفی برای روستاهایی که مهاجرفرست هستند آماده شده است و تمام تلاش در دستگاه‌های مختلف استان این است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی از موازی‌کاری پیشگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هرچه دیرتر به سمت آسیبی حرکت شود به طور قطع مقابله با آسیب نیز سخت‌تر خواهد بود، تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری عنصر اولیه در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی شناسایی دقیق است اگر شناسایی دقیق به خوبی وجود داشته باشد درمان مناسب با آن آسیب نیز ارائه خواهد شد.

 وی در پایان تصریح کرد: موضوع طلاق در نقاط مختلف استان متفاوت است اما به طور کلی اعتیاد، فضای مجازی و مباحث اقتصادی جزو سه موضوع مهم در علت طلاق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha