• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082617832
  • خبرنگار : 50107

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد

قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه باغ‌ویلای غیرمجاز در مشهد

قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه باغ‌ویلای غیرمجاز در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: بیش از ۷۰ قطعه باغ‌ویلای غیرمجاز در حال بنا شدن در پهنه‌ای حدود ۱۵ هکتار در شهرستان مشهد قلع و قمع شد.

امید طهماسبی‌زاده با بیان اینکه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، نابودی کشت است، اظهار کرد:  بیش از ۷۰ قطعه زمین کشاورزی که در حال نابودی و تبدیل شدن به باغ‌ویلا بود، مورد اعمال قانون قرار گرفت. اقدام قانونی یا همان برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز و قلع و قمع بنای غیر مجاز است، در دو منطقه صورت گرفت.

وی افزود: در دو محل موصوف بیش از ۷۰ قطعه باغ‌ویلای غیر مجاز در حال بنا شدن در پهنه‌ای حدود ۱۵ هکتار بود. اقدامات مذکور به صورت شبانه و... به تصور برخی افراد، دور از چشم دستگاه‌های متولی در حال انجام بود.

طهماسبی‌زاده ادامه داد: مناطق مذکور هم مدتی پیش توسط تیم‌های نظارتی که به منطقه سرسیاب رفته بودند، مورد شناسایی قرار گرفته بود و نیروهای جهادکشاورزی شهرستان مشهد مشاهده کرده بودند که برخی متخلفان در حالی پی‌کنی و عده‌ای هم به سرعت در حال دیوارچینی هستند. حتی عده‌ای پا را فراتر از این برده بودند و در محل اقدام به ایجاد بنای ساختمانی و برپا کردن آلاچیق کرده بودند. همچنین معلوم شد که افراد سودجو هر متر از زمین‌های قطعه‌بندی شده را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به خریداران می‌فروخته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به ضربه خوردن زنجیره تولید، تصریح کرد: سرتاسر پهنه‌ای که به آن اشاره شد، از زمین‌های کشاورزی تشکیل شده بود که در حال حاضر نابودی یک متر از آن‌ها مساوی است با در خطر قرار گرفتن زنجیره تولید نیازهای اولیه غذایی مانند گندم، جو و... که بارها به این موضوع اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه و در تحقیقات صورت گرفته از سوی نیروهای جهاد کشاورزی نمایان شد که باز هم چند نفر سودجو عامل قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی در منطقه بوده و آن‌ها به بهانه اینکه زمین‌ها امکان تبدیل شدن به باغ‌ویلا به واسطه آمدن امکانات رفاهی مانند آب، برق، گاز، جاده آسفالته و... به محل را دارند، خریداران را وارد بازی دوسر باخت کرده و باعث شده‌اند عده‌ای تمام سرمایه خود را در محل خرج ایجاد بنا آن هم روی زمین‌های کشاورزی کنند.

طهماسبی‌زاده اضافه کرد: بر این اساس تمامی متخلفان مورد شناسایی قرار گرفته و هویت آن‌ها طی مکاتبه‌ای به دستگاه قضایی منعکس خواهد شد تا برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد. این اقدام با نظارت مقام قضایی، حمایت نیروی انتظامی، همراهی شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های متولی امر صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ضمن هشدار به افرادی که قصد خرید باغ‌ویلا دارند، بیان کرد: باز هم تاکید شده و از مردم درخواست می‌شود که به هیچ عنوان خام صحبت‌های برخی مشاوران املاک که اکثر آن‌ها هم غیر مجاز هستند، نشوند، زیرا زمین‌هایی که کاربری کشاورزی دارند، به هیچ عنوان زمینه‌ای برای تغییر کاربری آن‌ها وجود ندارد و مجوزی هم برای این کار صادر نخواهد شد.

وی افزود: جاده آسفالته، آب و برق دلیل اعتماد نمی‌شود. خریداران بدانند تبدیل شدن این اراضی به باغ‌ویلا اقدامی خلاف قانون است، بنابراین با دست خود سرمایه و اندوخته چند ساله را بر باد خواهند داد و زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر راه چاره‌ای برای برگشت وجود ندارد. حتی اگر فروشنده‌ای به خریداران این‌گونه زمین‌ها بگوید که برای تغییر کاربری قطعات از جهاد کشاورزی مشهد مجوزی دریافت شده، بدانند که کذب محض است. این اقدام آن‌ها مشمول جرم کلاهبرداری تلقی خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، طهماسبی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر فرد خریدار در محلی با مجتمع‌هایی مواجه می‌شود که خیابان‌کشی و آسفالت شده و برای هر کوچه آن هم نامی در نظر گرفته شده، به هیچ عنوان به این نشانه‌ها برای خرید باغ‌ویلا توجه نکنند، زیرا این موارد به هیچ عنوان دلیلی برای مجاز بودن ساخت و ساز در محل نیست. آن‌ها باید دقت کنند قبل از خرید حتما از مراجع متولی مانند جهاد کشاورزی استعلام بگیرند. با تمامی این تاکیدات اگر باز هم فردی به خرید زمین کشاورزی تغییر کاربری داده شده مبادرت کند، بداند که مقصر خودش است و باید تاوان خسارتش را هم به جان بخرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha